Register To Comment
Page 54 of 63 FirstFirst ... 4445253545556 ... LastLast
Results 531 to 540 of 623

Thread: Aktuellt robotsnack

  1. #531
    Ha ha ha...jsses va coolt. Men man fr nog vinna p lotto frst och bna och be hos justitieministern innan detta blir verklighet i Sverige :P.

  2. #532

  3. #533

  4. #534

  5. #535

  6. #536

  7. #537

  8. #538
    Ser coolt ut Mats . Synd att vikten inte gick bra fr det r ju alltid trist att behva ta bort nnting som man grna vill ha dr. Inte fr att vi bryr oss s mycket i Sverige fr tillfllet men man vill ju grna ha en internationellt godknd robot.
    Byta batterier r ju en lsning frsts men ofta rtt kostsamt eftersom robotar ju krver lite extra saker som Stefan sade. Ofta behvs ocks en ny laddare till nya sorters batterier och de r ju inte gratis direkt .

    Lite synd r det ju ocks att roboten inte r flippvnlig som det ser ut? Men att fixa det innebr ju nnu tyngre robot. Min nuvarande HW har inte heller ngon sjlvrttning vilket internationellt sett r en snabb ddsdom. Det blir att fundera ut en bttre lsning till min nsta robot...som redan finns i planeringsstadiet. Mste bara lra mig det #!# Solid Works frst :P.

  9. #539

  10. #540
    Tack fr all kritik,



    Har funderingar p nimh batterier men dessa r ju som sagt rtt dyra, behvs 20 st till roboten d den ska g p 24 volt, drivmotorn till spinnern r p 12 volt och skruvdragarmotorerna r p 18 volt s det vore nog inget problem att kra allt p 12 volt med 4500 mA celler, mina blyare r p 4.5A.
    OM jag byter till lmpliga nimh celler som jag vet finns p
    http://www.conrad.se och som r p 4600mA s gr 10 st p 710 kr och vger bara 870 gram totalt mot nu d dessa blyare vger 3.6 kg totalt fr 24 volt.

    Blir en viktbesparing p 2.73 kg bara dr ! Bara ett kg kvar till viktgrnsen, lipo kanske kan vara nt att tnka p d dessa r nnu lttare, har sett lipo p ca 5000 mA och p 11.1 volt p hobbex, s tv av dessa pack kunde vara lsningen, fattas bara en sak PENGAR PENGAR PENGAR, och laddare till dessa.

    Plasten p ovan och undersidan r 5 och 6mm och p sidorna 3mm, men att byta ut det till tunnare krver maskiner fr borrning av hlen ska sitta exakt p rtt stlle och vara frsnkta.
    Jag r arbetsls nsta vecka, men i framtiden s ska nog vikten kunna fixas. Kanske

    Har tv st pyttesm hjul framtill att hlla upp roboten med s det r inga problem med att den hasar fram

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •