Tanken r denna: Motorerna driver hammaren medans den gr frn ena ytterlget till det andra. Det medfr att under ca 0.2s accelerar motorerna frn stillastende till lite drygt 60% av maxvarvtalet, och levererar ***J rrelseenergi till yxan. (kolla in denna sida fr att se var vr inspiration kommer ifrn http://beta.teamhurtz.comhttp://beta.teamhurtz.com )
Vi siktar p att vervolta motorerna till 36V vilket skulle betyda ca 20kg batterier med 16Ah Odyssey. Jag hller med om att de r optimala batterier fr sdan belastning men det r fr mycket vikt och volym.
Jag vntar spnt p svar frn vran batterisponsor som r ganska vl insatt i batteribranchen och letar efter optimala NiMh eller NiCd celler. Jag kan terkomma med detaljer nr vi fr reda p vilka celler vi kommer anvnda.
Det jag tnkte med frgan om strypningen av motorerna var att motorerna borde bilda mer vrme n mekanisk energi vid den extremt hga strmfrbrukningen, och att man drfr borde kunna rkna ut var ngonstans det r mest lmpligt att strypa strmmen fr att dels minska strmfrbrukningen i batterisynpunkt men ocks hindra att motorerna (och sladdar och allt annat) brinner upp. Rtta mig grna.


Reply With Quote

Bookmarks