10 kg r en hel del fr styrningen...men det antar jag att du vet...
Sen kan du ju spara ngra kronor p att vlja en kondensator som har en lite annan (fysisk) storlek, men det knns som det kvittar
10 kg r en hel del fr styrningen...men det antar jag att du vet...
Sen kan du ju spara ngra kronor p att vlja en kondensator som har en lite annan (fysisk) storlek, men det knns som det kvittar
Jag har sttt p problem. Jag vet inte t vilket hll schmitt-triggern skall vndas. Det finns ett par mrken i ena nden p den, men jag vet i alla fall inte vilken nde som r vilken. Ngon som har ngot tips?
Kan vara flera olika mrkningar, vanligast en prick vid ben 1.
ah, tackar. Mot all frmodan s fungerade kretsen bra. Mste dock modifiera den en hel del fr att den ska fylla mitt syfte.
Mot all frmodan?? Den baserades ju p min beskrivning.![]()
Vad r det som inte passar fr ditt syfte?
Ha Kul
STB
hehe. Jag fattade aldrig hur batteriet och relspolen skulle kunna bilda en sluten krets. Men nu tror jag att jag brjar fr grepp om det. Det som behvs gras om r att den skall sl till ett rel nr man svnger hger och ett annat nr man svnger vnster.
Koppla den andra utgngen frn servot till inverterarna p andra sidan av kretsen. D kan du kontrollera bda sidorna separat. Det enda du behver kpa till r ju ett rel, en konding och ett motstnd.
Fmodligen behver du ven ett motstnd frn ingngen till +5V.
Ha kul
STB
Jag fr det inte att fungera. Det r svrt att beskriva vad den gr men huvudproblemet r att det kommer tv utsignaler p en gng. Samt att den ger utsignal nr den ftt en positiv insignal, enda tills den fr en negativ insignal. Om den fr fem plus som insignal s fortstter den allts att ge en utsignal ven om man tar bort insignalen. Mycket konstigt.
Jonas, hur var det du hade gjort?
Hum....nstan som p bilden p min hemsida, men har du ngon aktuell bild av hur din koppling ser ut, s r det kanske lttare att frst?
Ungefr shr:
http://user.tninet.se/~qny348e/diablo2/Schmitt3.jpghttp://user.tninet.se/~qny348e/diablo2/Schmitt3.jpg
Jag funderar p att strunta i det helt och hllet och koppla servokretsen direkt till relerna i alla fall.
Bookmarks