Den r lngt ifrn fullstndig, men det r faktiskt alla kanaler som r tilltna i Sverige. Er kanal 57 fr inte anvndas hr.
/Tomas
Den r lngt ifrn fullstndig, men det r faktiskt alla kanaler som r tilltna i Sverige. Er kanal 57 fr inte anvndas hr.
/Tomas
aj, d....ngon som har koll p vad de andra kanalerna anvnds till? Ok om man kr p dem nd?
Allting r relativt! Vi tillter nog samtliga kanaler, men frgan r vad luftfartsverket sjer.
Vi har 40.685, 40.945 och 40.955
Det r nog snarare Post och Telestyrelsen som opponerar sig, snarare n Luftfartsverket.
Hur som helst s r 40 MHz-bandet rtt kraftigt begrnsat i Sverige, och endast kanal 50-56A tilltna. I England tillts betydligt fler kanaler. Det finns en bra tabell i Graupners huvudkatalog, men tyvrr har jag inte lyckats komma ver en kopia. Har ngon den fr ni grna skicka skanna tabellen och skicka den till mig.
/Tomas
Jag har en ldre variant frn ngra r tillbaka, och vill du ha en kopia ver frekvenstabellen s kan jag skicka en.
Grna det. De uppdaterar inte huvudkatalogen varje r, s den r skert tillrckligt aktuell.
Kan du skanna och e-posta?
/Tomas
Visst, fixar det i helgen.
Anders, har ni kollat eran melj kanske?
Eeh....jag har inte haft tid att kolla forumet frrn nu men att vr 57:a inte skulle vara tillten i Sverige r MYCKET konstigt eftersom vi har kpt den i Stockholm av Wentzels!
Det r ngra r sedan men nd...det vore iofs inte frsta gngen som klantarna p Wentzels gr ngot fel :sad: :/.
Bookmarks