Det ser mrkt ut fr mig tyvrr. Men om det blir ett mte nsta r s ska jag i alla fall ta mig dit. Kanske har krkort d![]()
Det ser mrkt ut fr mig tyvrr. Men om det blir ett mte nsta r s ska jag i alla fall ta mig dit. Kanske har krkort d![]()
Jag kommer inte att bli frdig till mtet men jag kommer iallafall med det jag har av roboten.
Gr s mycket du hinner. Hinner du f den krbar om n inte stridsduglig kan du alltid uppvisningskra lite. I bsta fall ven delta i ngra av de snllare grenarna.
Ju fler robotar som kommer desto roligare fr oss alla. Pgende projekt kan alldtid f lite nyttiga ider med sig tillbaka.
/Tomas
Frhoppningsvis kanske jag kommer och checkar lget men har inte brjat p min myra n, vntar p lnen :sad: men nsta mte kommer jag nog med iaf en myra!
Hej!
Det brjar att dra ihop sig infr rets robottrff i Gteborg, och det kan vara bra med ett litet upprop ver lag och robotar som kommer. Alla r naturligtvis vlkomna vare sig med eller utan robot. Det r naturligtvis roligast om de som bygger, men inte har frdiga robotar tar med sig och visar upp vad de har. Vi r skert alla intresserade av att titta p dem.
Efter att ha ftt ner priset ordentligt har vi till sist beslutat oss fr att vara p Ruddalen. Vi kommer sledes att vara under tak vilket gr oss oberoende av vdret. P platsen finns ven en kafeteria, samt tillgng till toaletter.
Vi kommer att ha nra tillgng till el, men vill att ni sjlva tar med er en 5-10 m frgreningsdosa fr ert eget behov. Vill ni ha en arbetsbnk fr reparationer mm fr ni ta med er en, samt egna verktyg. Vi kommer att ha ett avstngt utrymme intill arenan fr dep, dr ni kommer att f en begrnsad plats. Stolar kan ven vara lmpligt om ni vill sitta.
Vi kommer att genomfra tech-checks s gott vi kan, fr att dela med oss av de erfarenheter vi ftt frn England. Ngot vi hoppas att ni som ker i r kommer att ha nytta av. Det r drfr ndvndigt att ni kan provkra roboten med hjulen fria frn marken. Helst i en vagga som helt frhindrar att roboten kommer loss.
Underlaget i arenan r asfalt och storleken kommer att vara ca 10 m i diameter.
Ytterligare information finns p http://rawbot.rules.ithttp://rawbot.rules.it
Det har diskuterats att bilda en frening, vilket frefaller vara en god id. Det r drfr ngot vi skall diskutera nr vi trffas. Det vi frmst behver bestmma r ett namn samt freningens syfte, men ven frslag till stadgar.
Nr anlnder folk, och var planerar ni som kommer hit p fredag att vernatta? Det vore trevligt om vi kunde gra ngot p kvllen i stil med frra ret.
P lrdagen tnkte vi att vi brjar runt kl 10 med frberedelser o.dy, fr att sedan brja tvlingarna efter lunch runt kl 13.
/Tomas
Som det verkar nu kommer Scrambled Eggs inte bli frdig, och Anton r i Skne under den helgen. Resten utav oss kommer dock nd, kanske ven nnu tidigare ifall ni behver hjlp med ngot.
Vi har bokat hotell mellan lrdag/sndag och kommer lrdag ca 13:00. EntrAnt + Vacuum kommer och kanske fjderviktaren.
hmmm.....jag har visst glmt bort att fixa boende, mat och s vidare......ngon som vet ett bra stlle....har inte tnkt att sova i tlt ensam.
Vi tnkte att vi skall komma igng med tvlingarna kl 13, s det skulle vara vldigt bra om ni kunde vara p plats ngot innan.
/Tomas
Hur lnge berknas det hela ta?
(Har lite problem med transporten, s det r inte troligt att jag kommer, eftersom tgen inte gr p roliga tider.)
Bookmarks