Men har d ungefr hlften s hgt tryck.
Men har d ungefr hlften s hgt tryck.
Hum, har jag missat ngot? mindre tryck?
Sjlvklart, har den ett hgre varvtal har den lgre vridmoment ifall den r p samma antal hstkrafter.
hum, kan man verkligen rkna s?
Den berkningen inkluderar frutsttningen att belastningen r konstant och oberoende av varvtalet. Jag vet inte hur det r med en hydraulpump, s jag sger inte att det r fel.
Men OM belastningen skulle vara proportionellt mot varvtalet (vilket lter rimligt) skulle boschen antagligen inte orka driva den mer n (uppskattningsvis) 2000 rpm.
OBS! har inte rknat, bara uppskattat, kan frska rkna p det om ingen kan reda ut det.
Hmmm, det ligger nt i det du sjer. Jag hade inte rknat med motstndet i pumpen, men utan den borde min uppskattning vara korrekt.
Men att belastningen kar d pumpen brjar jobba lter ju nstan sjlvklart, men i vilken grad? Det borde dock vara s att vrimomentet p motorn gr ngon skillnad, annars r det ngot som r vldigt fel!
Anledningen till att det satt en lgvarvig motor kan vara att pumpen blir ineffektiv vid hga varvtal. Vissa pumpar kan t.o.m. brja kavitera.
Det r dock din last som borde avgra motorvalet. Eftersom din maximala tryckkraft beror p momentet fr stallad motor s r det din dimentionerande faktor. Se till att du kommer upp i maximalt tryck med 11Nm p ingende axel till pumpen.
Dessutom tl inte Bosch 750 detta moment ngon lngre stund. Efter ngra sekunder brjar den magiska rken slippa ut...
Ha Kul / STB
Fr att inte tala om ldtennet runt kollektorn!
vilka r dom bsta nybrgar fartreglagen?
Till vilken viktklass tnker du p?
Heavyweight
Bookmarks