jag har ftt tag i en flktmotor kanske nn som bygger en lw r intresserad att ha till vapen eller reserv motor.
jag har ftt tag i en flktmotor kanske nn som bygger en lw r intresserad att ha till vapen eller reserv motor.
Hur mycket vger den, och vad fr Volt samt spnning den behver?
Ok men lt oss sga att man br ta minst 10A styck p 12 V? Joacim Volt = Spnning :/
sorry, den funka visst inte lite klanigt av mig att inte kolla de frst.:sad:
Sen vet jag inte hur mycket nytta man har av en motor, behver nog tv matchande.
vad jag har lst i motorkataloger s kan en motor dra 5-10 ggr strmmen vid stall som den drar obelastad
ex. motor 12 volt 2A obelastad =24 watt
stall 20A =240 watt
annars s kan man rkna ut hur mycket strm den kan dra, mt motorns motstnd mellan terminalerna med en digital multimeter. motstndet i ohm/motorns spnning = max amp vid stall
Har ett bra namn till roboten MOERTE som betyder dden p spanska, kanske inte korrekt stavat.
jag hller p att jaga delar till hydraliken, slangar, kopplingar, ventiler. har redan motor (bosch 24 volt 750 watt) och pump, ska bara se till att f delar tillverkade s att det kan monteras ihop. ska bli en kopia av RAZER, ..be ware..
Lter bra, lter bra...
Mats-
Kanske kra boschen p 36V?
Tror att det rcker med 24 volt, motorn som drev pumpen innan var p 380 volt AC och 1hp och hade bara ett varvtal p 1400 rpm, boschen har ett varvtal p 3300 rpm vid belastning ocks p 1 hp.
boschen snurrar 2.4 ggr fortare n orginalmotorn och fljaktligen pumpar 2.4 ggr mera volym olja
Bookmarks