Register To Comment
Page 12 of 33 FirstFirst ... 2101112131422 ... LastLast
Results 111 to 120 of 330

Thread: Ants

  1. #111

  2. #112
    Guest
    Det dra med att ha aluminium/polyckarbonat fr att fsta axeln lter fiffigt.

    Hur borrar man s noga (ngon tusendel mindre n axeln)?

    Ska man fsta polykarbonaten p samma stt som med aluminiumet? Vad tror du funkar bst, polykarbonat eller aluminium? Frdelar/Nackdelar?

    Funderar p att ha en liten cirkel av polykarb/alu (kanske 20mm diam) dr man fster axeln. S kan man skruva p Armoxet p 20mm skivan.


  3. #113
    Guest
    Petter, det str dock inte s mycket information som r anvndbart ifall du inte redan vet saker som den tensila styrkan p material som titan eller rostfritt stl. Jag vet att jag har sett andra sidor, mer inriktade mot robotar, dr dom jmfr olika material (bland annat lg-mangan legeringar som armox och hardox).

  4. #114

  5. #115
    Borra s nra rtt mtt du kan och fila om det behvs. Kp en borr p tiondels millimetern tex Elfa 80-695-02. Tex http://www.mft.nu/http://www.mft.nu/ har koniska brotschar.

    Jag vet inte vad som r bst vi pressning. Med PC kanske det r mindre noga med hldiametern men Al sitter bttre om det blir rtt. Det kan vara besvrligt att borra sm hl i metall, anvnd skrolja utom till Al d r det rdsprit som gller och borra inte hela hlet p en gng utan spna ur ofta.

    Funderar p att ha en liten cirkel av polykarb/alu (kanske 20mm diam) dr man fster axeln. S kan man skruva p Armoxet p 20mm skivan. Lter som en bra id.

  6. #116

  7. #117
    Guest
    Nej, hrdat r det inte. Men det r en lg-mangan legering, med sm mngder av ngra andra exotiska material inblandat.

    Hardox bestr till 98% av rent jrn (denna siffran r ungefr 92% fr armox). „nd uppfr sig materialet p totalt andra stt.

  8. #118

  9. #119

  10. #120

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •