Register To Comment
Page 10 of 33 FirstFirst ... 8910111220 ... LastLast
Results 91 to 100 of 330

Thread: Ants

Guest
    Det var ett fartreglage frn ett servo, om jag inte minns helt fel. Men frdelen med Lithium Polymer r att dom hller en konstant spnning och strm 98% av urladdningen, sen sjunker den ganska omedelbart.

He he, ljudeffekter...lustigt . Okej d, vapnet kunde ha varit effektivare men vi r ett snllt lag och vill inte frstra andras robotar...till i sommar i alla fall .

Vi anvnder mycket riktigt elektroniken frn ett snderplockat servo + att vi satt dit ett litet rel (10 amp klarar det ). Vi frskte med mindre reler (3 st 2 amp seriekopplade tror jag det var) men de brann upp ganska direkt.

Guest
    Jonas, det beror ju p vilken spnning dom r p ursprungligen.

Men nstan alla laddningsbara batterier klarar att hlla sin ursprungliga spnning tills 98% av batteriet r slut (vilket r varfr Ni-Cd r s pass populrt i de strre robotarna).

Guest
    Jonas, jag har numera gjort en ganska grundlig underskning, och kan erknna att du delvis har rtt.

Men spnningen sjunker inte under den nominella spnningen fr n ungefr 90% av batteriet r urladdat. Fr det r 90% som gller fr batterier med Lithium (medans 98% gller fr batterier med Nickel).

Guest
    Det jag har r specat fr 2A, men det lr klara betydligt mer (enligt ngon robotsida - kommer inte ihg vilken).

Jag r ganska sker p att 2A r nominellt, vilket uppenbarligen innebr att det klarar mer under kortare stunder.

Register To Comment