Register To Comment
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 21

Thread: Mek 1.0

  1. #11

  2. #12

  3. #13

  4. #14

  5. #15

  6. #16

  7. #17
    He he he, fasen vad najs. Det r i stort 100 % identiskt med min frsta build. Hade likadana motorer frn hjlpmedelscentralen, tv stycken 12 volts batterier (Hawker) men en d otroligt dyr Vantec som fartreglage. Kilformad och ett spinnervapen var tanken.
    Den blev dock aldrig helt frdig eftersom jag var ensam att bygga p den och den blev inte bra helt enkelt. Men frvnansvrt lik er robot var den iaf .

    Intresset var dock dr s efter det s har jag frskt mig p att bygga ngra fler robotar bl.a tillsammans med en kompis. Det trista r att vi alltid har haft lite otur och lite feltnkande som stoppat oss . Trasiga fartreglage samma dag som den ska kras och lckande gastuber m.m m.m...men bara att ta nya tag .

    Om vi nu frsker samlas fr ett robotmte i r s ska jag baske mig ha en fungerande robot att kra med . Men om allt annat felar, hoppas inte dock, s har jag i alla fall ett rtt spektakulrt vapen p roboten . Se video http://www.teambadteeth.com/Video/Mithr ... ntest1.mpg.

    Hres och synes.

    /Mackan

    P.S Lycka till med redovisningen och presentationen av roboten i skolan den 10:e .

  8. #18

  9. #19
    That snow bot is well cool I know what i will be doing with all my old wheels etc this winter, as i hate shovelling snow

  10. #20

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •