just nu vger den 97kg utan vapen... men vi ska byta batterier och fixa lite med vran ram s ska vi klara 100kg grnsen
just nu vger den 97kg utan vapen... men vi ska byta batterier och fixa lite med vran ram s ska vi klara 100kg grnsen
Ojd det vart rejlt, och det verkar ju klara sig fint p er saber 2x25 och rullstolsmotorer.
Har sjlv planer p att bygga en robot med den drivningen fast inte i fightingsyfte men d vet jag att vikten inte r ngra problem
Det tycker jag absolut du ska gra Vi brukade ka runt inne i skolan med den och leker otroligt mycket med den. s ltt vrt att gra.
Och om du inte ska bygga i stridssyfte s r det ju mycket lttare och billigare att bygga. Hrde om en kille som byggde en liknande sak fast som grsklippare... vilket lter otroligt coolt invntar bilder frn honom just nu...
Hehe ok lter skitballt
Jo min tanke var en robot med utbytbar grsklippar / snplog enhet faktiskt samt eventuellt en ram eller ett flag ifall man ska transportera ngot stort otympligt en strcka :P
lter ju otroligt kul, varfr skotta uppfarten nr du kan st p behagligt avstnd (kanske till och med inomhus) och roboten ker runt och gr allt jobb...
Ja precis eller klippa grsmattan frn en solstol med nt gott att dricka i handen.
Ska ven ha nn sorts flak eller liknande s man kan transportera eventuella tunga grejor ifall det skulle behvas.
Idn kom frn denna videon; men de grabbarna har grymt mycket mer pengar och
ven tillgng till ganska mnga fler fina maskiner n vad man sjlv har s det fr bli en billigare variant :P
He he he, fasen vad najs. Det r i stort 100 % identiskt med min frsta build. Hade likadana motorer frn hjlpmedelscentralen, tv stycken 12 volts batterier (Hawker) men en d otroligt dyr Vantec som fartreglage. Kilformad och ett spinnervapen var tanken.
Den blev dock aldrig helt frdig eftersom jag var ensam att bygga p den och den blev inte bra helt enkelt. Men frvnansvrt lik er robot var den iaf .
Intresset var dock dr s efter det s har jag frskt mig p att bygga ngra fler robotar bl.a tillsammans med en kompis. Det trista r att vi alltid har haft lite otur och lite feltnkande som stoppat oss . Trasiga fartreglage samma dag som den ska kras och lckande gastuber m.m m.m...men bara att ta nya tag .
Om vi nu frsker samlas fr ett robotmte i r s ska jag baske mig ha en fungerande robot att kra med . Men om allt annat felar, hoppas inte dock, s har jag i alla fall ett rtt spektakulrt vapen p roboten . Se video http://www.teambadteeth.com/Video/Mithr ... ntest1.mpg.
Hres och synes.
/Mackan
P.S Lycka till med redovisningen och presentationen av roboten i skolan den 10:e .
Sja, det var en stund sedan man vart hr p forumet. Men vi har inte riktigt haft tid p sista att fixa med roboten. Haft lite Sista minuten plugg fr att fixa saker i skolan, men nu r man klar med allt och tagit studenten...
Just nu befinner sej vran svetsare i ngot partystlle i turkiet eller grekland vet inte riktigt men han har flytt landet en vecka i alla fall, s nr han kommer hem ska vi se till att bygga klart roboten. Jag rknar med att tv hyfsade arbetsdagar s ska den vara helt fit for fight.
That snow bot is well cool I know what i will be doing with all my old wheels etc this winter, as i hate shovelling snow
Det lter bra det, ska bli kul att se det frdiga resultatet
Hehe yeah same here, that method of shoveling goes way faster and so much more fun
Bookmarks