Register To Comment
Page 7 of 8 FirstFirst ... 5678 LastLast
Results 61 to 70 of 77

Thread: Då har man kommit igång!

  1. #61

  2. #62

  3. #63
    tnkte att jag skulle gra en liten (lol) uppdatering p min myra eftersom det var lngesen jag skrev nnting om den hr p forumet:

    har skurit ut ett chassi ur ett 1mm tjockt A3 lexan ark, och vikt upp sidorna och bakdelen.
    satt fast alla komponenter dr de ska vara. Motorerna har flyttats lngst bak fr att gra plats till 4-bar-lyftaren som nu r vldigt effektiv, och ltt skulle kunna vlta ver en annan robot
    Men det som jag fortfarande kmpar med r att hitta en ersttare till min kra gamla sabertooth som tar fr mkt plats och vger fr mkt.

    Semestern kom och vi kte ner till helsingborg fr att hlsa p slkten, dr vi hittade en rc butik. Killarna nere p Rc Radiostyrt(som affren heter) var vnliga att ge oss 2 st HPI SF-1 servon som vxlarna hade pajat i. Det som terstod att se var om elektroniken fortfarande funkade, och det gjorde den!

    Idag r vi nu hemkomna frn semestern och arbetet med att gra om servo-elektroniken till fartreglage, tog fart.
    Potentiometrarna limmades fast i det s kallade dd-lget, eftersom jag har tappat bort de 2.2K resistorer som ett fretag hr i vxj var vnliga att ge mig..

    Det var nu de frsta problemen brjade dyka upp.
    Att f av motorn som sitter p servo-elektroniken var svrare n vntat pga det faktum att det tog EN HEL TIMMA fr ldkolven att bli tillrckligt varm!
    Nr vi d ntligen fr bort motorn frn elektroniken och ldar fast de sladdar som leder till Hobbytronik-motorerna p servo-elektroniken s hittar vi ett fel p denna frut nmda motor..
    Den lilla saken som sitter p motorerna, som man ldar fast sladdarna i, har ftt ett glapp i sig och vgrar att fungera ibland.
    Detta knns vldigt jobbigt eftersom att en sn motor (440 rpm) kostar 150 kr minus frakt att erstta...

    Alternativen som jag ser de r:
    -Bita ihop och betala de 150 kronorna minus frakten.
    -Hitta ett stt att tgrda problemet
    -Kpa tv nya av de 400 rpm som finns p ebay fr 50kr var med frakt.

    Hoppas alla har en bra sommar!

    Philip J

  4. #64

  5. #65

  6. #66

  7. #67

  8. #68

  9. #69

  10. #70

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •