Register To Comment
Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 77

Thread: Då har man kommit igång!

Member

Status
    ja det blir nog inte att ka till england fr min del....

Vad krnglar med desire?

Inte n kanske, men snart nog!

Jag har inte ngon verkstad eller utrymme att hllas med byggande (studentlya, 10m2), s ven om jag vill bygga om Desire s gr inte det fr tillfllet.

Member

Status
    jaha :wink:

r det vrt att prova pneumatik i en ant?

Flertal robotrer i england har testat p detta, frsta var en antweight vid namn Rebel som anvnde sig av modifierad lego penumatik delar. I USA gller andra regler i jmnfrelse med England.
    Andrew Hibberd r vl just nu en av de f som har lyckats ordentligt med pneumatik inom myrviktare (kasta motstndarna flertal meter i bde vertikalt och horisontalt), men det r mycket planering, jobb och testande han har spenderat.
    Delarna r inte de billigaste heller.

Member

Status
    okej vi fr se hur det blir med det, ngra bra tips p var kan f tag p 0,5mm titan?

Ebay. Sk p Titanium sheet.

Var dock frsiktig s du inte kper ren titan, det r fr mjukt och r gjord fr andra ndaml, jag lrde mig det den hrda vgen.

Member

Status
    skulle denna funka? http://viewitem.eim.ebay.se/Jewellers_T ... 87562/item

Member

Status
    Vad heter titan-legeringen? Hittade ingen uppgift om det i lnken...

Fr egen del har jag haft en paus i robotbyggandet, men nu knner jag att
    det r dags komma igng igen.
    Fick hem ett gng frlngningsmuttrar igr med hllfasthetsklass 10, s nu
    kan jag brja montera roboten med rtt detaljer.

Member

Status
    Okej, najs hller p i sljden nu med kroppen till ImplANT den ska va lite som storm 2 hade man tnkt sig. Hade ocks tnkt att ha lite tjockare polykarb/lexan p sidorna, i 4-5 mm stilen. Ngra tips om var man kan hitta sdana? :P

Hade ocks tnkt att ha lite tjockare polykarb/lexan p sidorna, i 4-5 mm stilen.
    Oj, det lter tungt fr en Ant? Lexan r trots allt inte s ltt som man kan tro eller hoppas p . Har tyvrr ingen koll p var man kan hitta ngon frutom att kolla hos glasmstare, balkonginstallatrer eller liknande...
    Finns i och fr sig p Technobots i England (http://www.technobotsonline.com/materia ... sheet.html) men det r ju inte gratis direkt.

@Moritz i Ume
    Trodde du byggde p en HW Moritz? Har du lagt ner det och kr med FW nu istllet?

Sjlv hller jag p och samlar delar till min nya HW men det gr ganska trgt. Motorer m.m r galet dyrt numera . Tror Kineserna kpt upp allt...

Register To Comment