Register To Comment
Page 5 of 8 FirstFirst ... 34567 ... LastLast
Results 41 to 50 of 75

Thread: ROBOTMÖTE 2009

  1. #41
    Hller med om att det kan bli lite svettigt att kra HW:s inne i en gympasal. Klart att det gr att fixa men till vilket pris och hur lng tid tar det att fixa allt? Hoppas att jag inte r fr negativ heller...det gr skert att lsa med alla vra hjrnor ihop .
    Annars kanske presenningsiden funkar ocks? Blir nog billigare iaf.
    Bst blir nog om du fixar sol Jocke :P.

    Fr vrigt s testkrde jag roboten idag med lite blandade resultat. Det positiva var att failsafen p Spektrumradion fungerade ypperligt. S fort man stngde av radion s dog allt p roboten.
    Det negativa var att radion och fartkontrollen (Vantec) inte verkar vilja bli kompisar. Motorerna rr sig inte synkat och jag kunde inte hitta ngon jmn rytm hur jag n frskte att byta kanaler och trimma spakarna. Jag antar att det r ngon instllning som mste gras p radion fr att anpassa den till robot istllet fr helikopter som r standardutfrandet.
    Ska luska lite och hoppas jag hittar nt.

    Tnkte fylla p CO2-tuben idag och fixa nya slangar till vapnet. Det sket sig rejlt . Det visade sig att i stort sett alla som fyller p koldioxid antingen var p semester eller s hade de slutat med det, samma sak med slangarna. Till sist hittade jag dock en firma som kunde hjlpa mig s jag gjord mig redo att ka dit...men d ringde farsan och ville ha hjlp med att hmta ngra stora gipsskivor och jag blev tokfrsenad . Resultatet blev att jag mste hmta tuben hos dem p fredag samt fixa slang nnstans samtidigt. Till saken hr att jag mste jobba som en gnu bde torsdag och fredag med mitt fretag. Suck...samt att det kostar 350 kronor att fylla p gasen. Sjukt dyrt. I England skulle de skratta sig hesa om de hrde att det kostar s mycket.

    I vrsta fall blir det vl till att kra utan vapen och med gamla radion . Vore otroligt trist i s fall nu nr jag stllt in mig p att ha en fullt fungerande robot p ett mte fr en gngs skull....Grrrr .

  2. #42
    Det finns billiga presenningar p Rusta vet jag.

  3. #43
    P Bygg Max har dom enligt hemsidan pressenningar p 7,2 x 12 meter fr 259 spnn styck.

    http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-21372.aspx

    Jag vet inte om ett sdant improviserat tak skulle fungera i praktiken,
    men det kan ju vara vrt att fundera p iallafall..

  4. #44

  5. #45

  6. #46

  7. #47

  8. #48

  9. #49

  10. #50

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •