Register To Comment
Page 3 of 63 FirstFirst 123451353 ... LastLast
Results 21 to 30 of 623

Thread: Aktuellt robotsnack

  1. #21

  2. #22

  3. #23
    Ruggigt snygg CAD-bild Mrten. Jag hnger inte riktigt med nr det gller yxan dock...ska det vara tv stycken fritt bredvid varandra? (Ungefr som den Amerikanska roboten Diesector: http://www.battlebots.com/meet_the_robots3/meet_robot_specs.asp?id=2http://www.battlebots.com/meet_the_r...specs.asp?id=2).
    Eller r det en yxa/slgga med vridna skaft? Bilden r lite otydlig dr .

    P.s till Johan:
    Skynda p med skolan och lr dig 3D-CAD s vi kan gra sdr snygga bilder vi ocks .

  4. #24
    Guest
    Glmde frga frut, vad anvnder du fr program?

  5. #25

  6. #26
    Guest
    Jag har sjlv Desktop Inventor liggandes ngonstans, men jag anser SolidWorks vara bttre.

    Lter som en bra id! Robotar med yxor har ju en tendens att hoppa omkring en del, och enligt mig verkar detta vara en utav de f lsningarna som faktiskt r vrt besvret, och som kanske rent utav fungerar! :wink:

    Men neodym magneter tvekar jag mera p, ven om ni ngonsin fr chansen att kra roboten p metallgolv s tror jag det orsakar mer problem n nytta. Beta hade ju det ursprungligen, men jag tror dom blev tvugna att plocka bort dom eftersom golvet sviktade s pass mycket att hjulen lstes fast.

    Det r nog elektromagneter som gller, lmpligvis kopplade i parallell med yxmotorerna s dom bara r tillslagna nr ni avfyrar yxan.

    Sen tnkte jag bara frga en sak angende era hjul, vore det inte bttre att ha tre mindre kugghjul p insidan istllet fr rullarna p utsidan? Vet inte vad ni ska ha fr dck, men jag skulle gissa p att det blir ganska mycket friktion annars.

  7. #27
    Hller med Christian p bda punkter... dubbelverkande yxan r en cool och ny ide (s vitt jag vet) men att anvnda magneter (fr nedtverkande kraft) tror jag r tmligen meningslst i Europa. Bara betong- och trgolv till 90% (om inte mer) i tvlingar hr.

    Hjulen har jag ocks en liten fundering p. Det kan ju bli vldigt stora krafter p dcken i sidled om roboten blir puttad frn kortsidorna. Det ser mycket gediget ut men kommer era vxelldedck att hlla fr pfrestningarna?

    Annars r jag djupt imponerad av detta fr att vara er frsta robot. Det r hrligt att se att vi i Sverige har s mycket roliga ideer. Det ska bli mycket kul att se hur vi klarar oss internationellt. Frhoppningsvis redan i sommar...kanske i Holland p det som troligen blir ett VM?

  8. #28

  9. #29

  10. #30

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •