Register To Comment
Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 52

Thread: Pansarmaterial

  1. #11

  2. #12
    Guest
    Stefan, vapen kommer i sinom tid. Vi har en id som vi vldigt grna vill testa, och som vi faktiskt redan har skaffat delar till. Men precis som med resten av roboten ska vi bygga en prototyp frst, fr att se hur det utvecklar sig.

    Vi kommer med all sannolik inte kunna f p ett vapen p prototypen. Delvis fr att vapnet inte kommer hinna bli tillrckligt slagkraftigt, och delvis fr att vikten kommer bli marginell nd.

    Men nr prototypen vl r frdig och har gtt igenom ngra matcher s kommer vi bygga om roboten, frhoppningsvis efter identiska ritningar. „r det d inte mjligt att bli av med verskottsvikten genom andra metoder s finns ju alltid mjligheten att minska ner samtliga delar till 4 millimeter, eftersom ven detta ger mer skydd n ndvndigt.

    Men vi inget chassi till roboten, pansaret r av en sjlvbrande design vilket ocks sparar vikt. Faktumet att vi inte har ngra motorer eller vxelldor bidrar ju sjlvklart ocks.

    Mrten, mjligheten att ni trffar den delen av roboten r ganska liten enligt oss. …tminstnde tillrckligt liten fr att 4 millimeter HARDOX ska rcka. :wink:

    Men jag mste erknna att 16 millimeter HARDOX lter frestande, vilket r en utav anledningarna att den skopliknande tingesten som kommer monteras fram och bak delvis kommer vara s tjock.

  3. #13

  4. #14
    Guest
    Kolla hr:

    http://www.extremefightingmachines.co.uk/cgi-bin/discus/discus.cgi?pg=formattinghttp://www.extremefightingmachines.c...?pg=formatting

  5. #15
    Guest
    Guhh!

    Allt detta snack om robotbyggande fr jag krupp av! Nu vill jag ocks bygga .

    Hoppas att Markus och jag kan testa vrt vapen denna vecka ! Ballt i kubik (fr oss iaf.)!

  6. #16

  7. #17
    Plugg (Johan) och jobb (Markus) uppehller oss frn att leka med roboten :sad:. Det gjorde det frut ocks i och fr sig men nu bor vi inte ens i samma stad heller..

    Den kommer att vara upphottad och frdig till tvlingen i –rebro och frhoppningsvis ngra tvlingar till utomlands. Sg just att det kommer bli ngra tvlingar i Holland ocks. Troligen billigare n att ka till England, eller? Kortare iaf

    (Oops, var inte meningen att frstra trden om pansarinfo...)

  8. #18
    Guest
    Stmmer bra, EuroChamps 2005 verkar bli p RAI i Holland ngon gng i mitten av juli.

  9. #19

  10. #20
    Guest
    Tnkte bara bertta att vi har gjort lite omdesigning p roboten. Den har nu ftt ett helt nytt utseende, hgre effektivitet kommer vara bttre p precis alla stt. Det kommer ven vara 8 millimeter tjock HARDOX p samtliga sidor och tak. Utskrning av alla delar pbrjas frhoppningsvis nsta vecka.

    Fr er som inte visste det s var det ju tnkt att SSAB skulle skicka oss en plt med HARDOX 600 fr ett tag sedan, men tyvrr hade dom inte ngon passande storlek p lager. Men s fick jag ett samtal fr ngra dagar sedan dr dom sa att dom precis hade ftt tillbaka en plt med 8 millimeter tjock HARDOX 650 frn deras labratorium, dr den hade genomgtt varierande tester och liknande.

    Ett material som detta ska inte ens ska existera nnu! Det r en experimentplt som SSAB tillverkade bara ngra enstaka kvadratmeter utav fr att sedan testa till destruktiongrnsen, och vi har de enda verblivande exemplaret!

    S numera r en 2500*1000 millimeter med 8 millimeter tjock HARDOX 650 p vg till vra laserskrare. Att den rkade ha exakt de dimensioner vi r ute efter gr sjlvklart inte saken smre. :wink:

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •