Register To Comment
Page 3 of 26 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 257

Thread: Skrythörnan

  1. #21
    Guest
    Jo, William har ju en viss tendens att bygga sina robotar typ dagen innan tvlingarna.

  2. #22

  3. #23
    Guest
    Jo, sjlvklart. Dock hvdar jag att vi ska flytta diskussionen till den andra trden.

  4. #24
    Guest
    Vi kommer frhoppningsvis f tillbaka alla delar frn vra laserskrare nsta vecka, s d r det bara att montera ihop alla delar.

    Sen kommer vi dock inte f HARDOX 600 frn SSAB Oxelsund frrn i brjan av augusti, s det fr bli till vrldmsterskapet.

    Listan r ven uppdaterad, och ven om det bara fartreglagen vi har behvt betala ngonting fr, s kommer det antagligen snart att ndras.

    Team Ground Control har vldigt geners erbjduit oss att kpa deras gamla interface dom anvnd i Rawbot tidigare. Vi kommer kpa en begangnad 459MHz UHF radio inom ngon vecka, samt ven ett begangnat BattlePack.

    Fr tillfllet har fljande saker kommit till den nya roboten:
    * Fartreglage motsvarande en kostnad p 2500 kronor - kostade oss 1000 kronor.
    * En rulle med 85 meter hgkvalitts bilstereo kabel motsvarande en kostnad p upp emot 2000 kronor - har ftt den gratis via en sponsor.
    * Tv 150A automatskringar fr - fick ven dessa gratis frn samma sponsor.
    * Totalt 1200 stycken hghllfasthets muttrar och insexskruvar med extra platt skruvskalle i tv olika tjocklekar - detta skulle egentligen kostat ngra hundra kronor.
    * –ver 3 kvadratmeter med kolstl i tv olika tjocklekar (mer info om detta p hemsidan inom ngra dagar).

    Saker som kommer inom dom nrmaste veckorna:
    * Jag r dock inte sker p hur det blir med laddare, men det ska nog g att f sponsring p!
    * Sen avvaktar vi ett par dagar lngt arbete med att skra ut allt ihop med laser - ngot som skulle ha kostat ett antal tusen kronor att betala fr.

  5. #25
    Guest
    Nu har Christian skrytit s mycket men ingen annan s d fr vl jag skryta lite .

    Vi har ndrat frn ca7 till ca8 tons bitkraft, roligt va (inte testat i praktiken)?
    Chassiet brjar ta form i CAD och frhoppningsvis har vi inte mnga dagar kvar med det.

    Vi kommer att kra med vanliga rullstolsmotorer med tillhrande vanliga rullstolshjul. Skratta inte... Vr design r nmligen ppen fr eventuella uppgraderingar. Bara att montera bort rullstolsmotorerna och bulta fast ett nytt drivsystem.

    Vr kross gr ocks att byta till en flipper om vi vill det.

    Ingen annan som vill skryta?

    Hur gr det med den andra krossaren som en svensk bygger?

  6. #26

  7. #27

  8. #28
    Guest
    Kanske r lge fr en uppdatering?

    Delarna frn vra laserskrare anlnder nu p fredag. Har laddat upp en bild under min profil. Vi kommer fortfarande inte att ha roboten svetsad, utan allt kommer endast skruvas ihop.

    Har ven ftt det bekrftat att SSAB Oxelsund vill sponsra oss med HARDOX 600 till roboten. Dock bara till vissa delar, av frekommen anledning.

    Hemsidan har jag inte orkat uppdatera nnu, men jag lovar att det hnder ngon gng nsta vecka. Jag kommer sjlvklart sja till nr detta r frdigt.

    Fr tillfllet har fljande saker kommit till den nya roboten:
    * Fartreglage motsvarande en kostnad p 2500 kronor - kostade oss 1000 kronor.
    * Ni-Mh celler till ett vrde av upp emot 2500 kronor - kostade oss 1000 kronor. Har ldat ihop dessa till ett batteripaket, kolla hemsidan nsta vecka.
    * En rulle med 85 meter hgkvalitts bilstereo kabel motsvarande en kostnad p upp emot 2000 kronor - har ftt den gratis via en sponsor.
    * Tv 150A automatskringar fr - fick ven dessa gratis frn samma sponsor.
    * Totalt 1200 stycken hghllfasthets muttrar och insexskruvar med extra platt skruvskalle i tv olika tjocklekar - detta skulle egentligen kostat ngra hundra kronor.
    * –ver 3 kvadratmeter med kolstl i tv olika tjocklekar (mer info om detta p hemsidan nsta vecka).

    Saker som kommer inom dom nrmaste veckorna:
    * Radion har tagit lngre tid n vntat. Den ska dock komma snart enligt vr sponsor. S en ny 40MHz radio med fr en kostnad p upp emot 2000 kronor - den blir gratis.
    * Vi har ven kollat upp mjligheten om att f sponsring p lmpliga laddare till Ni-Mh celler, och n s lnge verkar det lovande!

  9. #29

  10. #30
    Guest
    Det var tnkt att allting skulle ha kommit redan denna veckan, men det har upsttt problem fr vissa utav vra sponsorer, s vi hade ftt lna exempelvis radio eller liknande ifall vi skulle kt till england.

    Nu r detta dock inte aktuellt eftersom resan till England r instlld.

Register To Comment

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •