antar att det inte blir ngot mer mte i r en smm
s tnkte att vi lika grna kan brja planera nsta rs s att allt blir klart s att det kan bli ett mte 2006 iallafall:)
Printable View
antar att det inte blir ngot mer mte i r en smm
s tnkte att vi lika grna kan brja planera nsta rs s att allt blir klart s att det kan bli ett mte 2006 iallafall:)
Det r ju frgan om intresset r s stort s det blir ngot. Men varfr det inte blev ngot robotmte 2005 var fr att det inte fanns tillrckligt med intresse, som Anders Strm sjlv sa till Gunnar (morsans sambo)
Men vi ska inte vara ngra pesimister! Sjlvklart kan i gra ett mte 2006 ven om det inte gick s bra det hr ret.
Mitt frslag r att det blir runt sommaren. Antingen innan sommarlovet eller under det.
har mailar svt ang en tv snd robot turnering typ robotwars, men dom svarade bara att dom inte var interesserade av det, tnkte att dom skulle kra det i skrotslagets lokaler.
prova att maila dom s ser dom att intresse finns, prova ven tv 4
tror inte ngon nappar sjlv har jag frskt med bde tv4 och kanal 5. men det skadar ju inte att fska :)
Tsss.......s mnga gnger vi har frgat (Fregende forumet) SVT och TV4 om just att snda Robot wars igen, s skulle det vara ett mirakel att f dom att nappa nu. Men det kan fortfarande g, om man kanske kan visa en lnk med lite filmer/bilder fighter frn ngra av vra tvlingar som vi har haft. En liten tanke bara
tnkte p att vi kanske kan frska med discovery channel eftersom dom just nu hller my discovery http://www.mydiscovery.sewww.mydiscovery.se
Fast med tanke p vad TV4 gjorde genom att stta in Svullo i rutan och gra ett ljligt barnprogram av vran dla kampsport kanske det r lika bra att lta bli att nska sig mer robotwarsprogram i TV4s regi.
(Jag r lite ironisk och mste erknna att jag med stor frtjusning fljde alla avsnitten, men jag tyckte att fokus var lite vl riktat p spektaklet i det hela och inte p tekniken).
Angende kommande bataljer:
Jag i team crasy swedes kan med mycket stor skerhet stlla upp med vran yxrobot till nsta sommar. Enda kravet r vl att det finns tminstnde en motstndare att sparra lite med.
Jag ser grna att en stor tvling (ls typ tvling med 4 HW robotar) blir av men jag stller upp p det mesta.
Har kommit ganska lngt i planerna p min nsta skapelse, ett projekt som jag frhoppningsvis kommer kunna genomfra p en mer proffisionell anda tack vara alla lrdomar jag dragit frn min nuvarande robot.
hller med dej Mrten, man lr av misstagen p det frsta robotbygget.
som jag sagt tidigare s r min frsta robot bara ett testprojekt,om n krbart
He he, vi i Team Bad Teeth har i stort sett aldrig haft en helt fungerande HW p grund av att vi alltid vill frbttra oss. Nr bygget nrmar sig frdigt s r vi less och vill brja p nt nytt och bttre :proud:.
P.s Mrten...crazy stavas med z och inte s, men det tror jag du vet iofs. Kanske meningen att stava med s fr att det r ert teamnamn?
Jag r med om jag lyckas f klar min robot ngon gng (ska frska under jullovet har jag tnkt). Men tvlingen mste nog ske under sommaren om jag ska ha ngon chans att vara med.
Team Crazy swedes ska det ju st s klart, vet inte vad som blev fel... :)
Vad sgs som att brja planera redan nu infr robot mte 06. Det vart inget robot mte 2005 i –rebro p grund utav fr lgt intresse. Men nu brjar iallfall dom flesta bli klara med t.ex. sina Fjderviktare, medelviktare och tungiktare. Jag hoppas att f Accident klar i tid s jag kan skicka kanonkulan upp i luften :proud:
Jag freslr –rebro det hr ret som stad.
Absolut, vi frsker ringa in ett datum i brjan av sommaren som funkar bra fr de flesta.
Kan du fixa en arena som klarar HWs? Lagom stryktlig parkering under tak (eller partytlt), lagerlokal eller dylikt?
Frra ret kom vi halvvgs till Amsterdam. I r ska jag absolut tvla och det vore helschysst att testa robotmusklerna hr i Sverige som ett frsta steg.
Jag hade hoppats kunna f det under sommarlovet, s vi har lite mer tid att finjustera (eller bygga klart) och att jag kan f ner en kompis att vara med.
Jag har dock ingen som helst anning vart man kan leta efter lokal. Det ska vara en lokal med tak, och jag skulle inte vilja behva betala fr det heller, det vill sga, ingen avgift fr er.
Jag ska fortstta leta...
i r tycker jag vi ska dela upp lite uppgifter s att det inte blir 1 team som fr slita med att f igng det, drfr tycker jag att dom som kan tnka sej hjpa till kan anmla sej hr :)
jag kan grna hjlpa med saker infr detta event :)
Sen r det frgan om jag r redo att anordna en trff med HW och andra viktklasser. Jag har bara anordnat Svenska Myrvikts Msterskapet en gng, och det r ganksa stor skillnad mellan sdana tvlingar.
Kanske passar med Katrineholm i sommar ?
i sammband med vran festvecka som heter just Katrineholms-veckan, r p det centrala torget och lite runt om, skulle passa bra om vi vill ha uppmrksamhet.
Man M…STE dock anmla sitt evenemang ganska tidigt om man ska f chansen att vara med.
Finns kamping 1 km frn stan eller hotell i centrum.
Gr nog att skaffa trskivor av dom lokala fretagen till underlag d det r kullersten p centrums gator.
Nja, det jag inte gillar med den idn r att dom flesta sakerna som vi Robotrer ger, r stldbegrligt. Team Ground control anvnde stngesel fr just det syftet. Visst, det avskrmar publiken lite, men vi mste kunna titta bort en sekunden utan att sen se att sndaren, roboten eller ngon dyrbar sak r borta.
Men om vi kan f ditt stngsel eller ngot liknande, och VIP ingng, s kan det fungera.
Undrar om Team Ground control och Team Final Solution r fortfarande aktiva...
Vi i Team Ground Control lever men r inte extremt aktiva. Dock har vi redan brjat ka vr aktivitet infr ssongen 2006 och har regelbundna byggmten. Vr andra generation robot brjar ta form i sinnevrlden i varje fall. Blir det en robottvling r vi med!
Om det blir mte i –rebro i sommar, ta ni med eran tr arena?
Om vi fr lna en stor och billig (gratis) slpkrra s skall inte det vara ett problem. Tyvrr s tar den otroligt mycket plats trots att vi frskt gra den s packningsbar som mjligt. Det kommer ven behvas lite vikter att placera runt om. Frra gngen fick ju lna begagnade bildck och staket att ha runt. Den sortens saker mste man fixa lokalt. Arenan i sig r fr ltt fr att stoppa en 100kg robot.
Stefan, hur ser trarenan ut, golv vggar etc?
Tror ni att golvet skulle bli helt snderslaget av en extremt kraftig yxrobot?
Och vore det inte smidigast fr er om vi hll tvlingarna i Gteborg m. tanke p flytt av arena. Jag skulle inte ha ngot emot att kra min robot dit, om vi fr en riktig arena och s.
P.S p er hemsida s skulle ni kunna uppdatera statusen fr min robot i eran robotlista.
//Mrten http://www.teamcrazyswedes.sewww.teamcrazyswedes.se
Gteborg fr det bli. D slipper jag jobbet med att skaffa lokal etc. Kommer grna ifall det blir en trff.
Just det, visst filmade ni under Robot trffen 2004? Tror man kan se hur eranan ser ut.
Om arenanvggarna klarar av eran yxa, det r tveksamt, men golvet, r ren betong eller asfalt, s det r nog inga strre bekymmer, om inte dom som ger omrdet blir arga :proud:
Arenan bestr bara av vggsegment som vi placerar s att det blir en ring. Golvet blir alts det underlag som vi bygger p. Segmenten r ca 50cm plywood nederst och sedan en ytterligare brda en bit ver.
Tyvrr ville inte Tomas slppa filmer och bilder frn robottrffen innan vi gtt igenom och redigerat dem s publiceringen r ngot frsenad...
man kan se vissa delar av arenan p ngra av filmerna p team boviks sida http://www.bovik.homeip.net/robot/G%F6teborg%202004/G%F6teborg%202004.htmhttp://www.bovik.homeip.net/robot/G%...org%202004.htm
Vi hade ju tvlingen fr snart tv r sen! Hur lng tid kan det ta?
Tja, det kan skert ta 20r om vi verkligen frsker. :)
Bilden i min profil ger en god inblick i hur arenan ser ut.
Eeeeeh, hehe. :blush:
Det r nog mest jag som r skyldig till att det drjt. Jag brjade att pilla med det rtt snart trffen, men var inte helt njd och hade tnkt gra om vissa bitar. Sedan har vi filmer frn Allingsstrffen samma r som jag ocks hade tnkt att fixa till, men d hade min hrddisk blivit fr full (bredband ni vet :wink:). Sedan dess har det varit en massa annat p andra hll vilket har gjort att jag inte kommit igng med det igen.
Jag har en intern http://82.183.165.194/robot/galleri_...skningsversion
Om det inte blir ett robotmte i r s kanske jag ska ta an och annordna SMM 06?
Kommentarer?
Team Bovik r intresserade.
vart och nr skulle det bli osfall ?
Skulle kunna tnka mej ungefr samma tid och samma plats som frra gngen. Eller ska vi kanske ta det till Katrineholms marknaden eller vad det var?
Mats, vet du nr sista anmlningsdagen r?
Kollade just p Mats profil, och sg en sg (ha ha).
Bertta mer om den p Aktuellt robotsnack, snlla!
(Message edited by flippt on April 28, 2006)
Fick reda p i den lokala tidningen att katrineholms-veckan r 6-12 augusti, anmlan om att arrangera en aktivitet p torget ska antagligen in s snart som mjligt.
varfr inte ha SMM dr enligt joacims sikt, och min. kunde ven ha en uppvisning (ka runt och spexa lite) i robotkrning med blandade viktklasser och lite om tekniken bakom.
Kan hra med en trvaruaffr om dom vill sponsra oss med ex spnskiva till golvmaterial att kra p, d torget har kullersten.
Bsta nyheter jag sett p lnge :). Johan den svikaren ;) ker ju till Australien och lmnar mig med en stor hg robotprylar :proud:. Med stor frhoppning kan jag dock f ihop vr 100 kg Mithril, som den nu r, och i alla fall visa upp den :).
Sledes om det blir en trff 2006 s kommer jag GARANTERAT. Det ska bli ddsfall i familjen eller nt fr att stoppa mig he he.
hoppas verkligen att detta blir av fr man knner att intresset brjar svalna hos mnga:sad:
Mats, ska vi kanske bestmma och anmla SMM till katrineholms-veckan? kostar det ngot, och blir dom sura ifall man avbestller sin plats?
Har ltid det varit vilande under tiden till nu, ska ta reda p det i veckan som kommer, kostnad ev avbokning.
Ska det isfall vara en plats dr man kan frvara sakerna, typ ett avskilt omrde ex. mekhrna ?
Hur mnga r det som r intresserade av att komma ?
kommer det bara vara fr ants eller fr dom stora robotarna ocks komma:)??
Jag tror det blir FW-MW some kommer att f ka p torget och HW visas upp, medans Ants kommer att fightas.