-
Officiel namnomrsttningsrd
Efterssom ingen annan gjort ngot t saken s lgger jag hrmed upp en officiell rsttrd. Omrstningen gller namn p en framtida gemensam robotwarsfreningen.
Jag lgger upp det s hr:
Alla svenskar som har en account p detta forum har rstrtt och rtt att ge frslag p freningsnamn.
Nsta mndag(18:e april), s fort jag kommer ut p Internet, kommer jag sammanstlla alla frslag p namn och starta den officiella omrstningen. Obs rsta inte innan dess, ge bara namnfrslag.
Nsta mndag igen (25:e april), s fort jag kommer ut p ntet, kommer jag sammanstlla alla rstningar och annonsera resultatet. Eftersom att allt kommer ske helt ppet p detta forum r jag sker p att ingen av er har ngot problem med att jag tar p mig detta, och till och med lgger en egen rst.
P.S fr jag be om att all argumentering fr och emot frslag hlls p ngon annan trd, tex den beprvade FRA/DRG/GRA trden.
Tycker ni att det r fel att jag drar igng detta p detta sttet ska ni sjlvklart skriva det i denna trden.
MVH
Mrten
-
Vi hade kommit p en massa namn tidigare:
Svenska Kamprobotfreningen
Svenska Tvlingsrobotfreningen
Svenska Robottvlingsfreningen
eller!?
-
http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/25/3648.htmlhttp://www.fightingrobots.co.uk/disc...s/25/3648.html
Christian
genom Jocke
-
Ett liknindande frsk gjordes visst i December frra ret, hmm, vi kan vl se denna trd som en fortsttning p det frsket till omrstningsuppstart och anvnda oss av Christians tvstegsmodell fr optimal demokrati?
Om inte s kan vi ju bara strunta i denna trden och hoppa ver till Christians trd, ngon annan fr avgra, men jag tycker hur som helst att vi br starta den riktiga omrstningen nsta mndag.
-
Vi rstar om det! :proud: lol
-
Ok Nu rstar vi om namnen hr.
Om det r jmnt mellan de tv namn som fr flest rster den hr veckan s kan vi dra en omrstningn till mellan dem nsta vecka.
Rstningen r ppen fram till nsta mndag.
Frslagen r allts:
Svenska Tvlingsrobotfreningen
-
Min rst gr till:
SVENSKA KAMPROBOTF–RENINGEN
HELT KLART!
-
Min rst gr till: Svenska Kamprobotfreningen
-
-
......vad!? Jag fr vl bryta isen om jag vill :lame:
-
Svenska Robottvlingsfreningen r mitt frsta val fr det ger utrymme fr lite mer n bara slagmlsrobotar.
-
:)Mainstream Mrten:) rstar p svenska Kamprobotfreningen.
(Mitt resonemang:
I framtiden kan vi starta en systerfrening eller byta namn om vi knner behovet av att involvera andra robottvlingar.)
-
-
D kommer ytterligare en rst p Svenska Robottvlingsfreningen.
Jag tycker att behovet av att ven involvera andra varianter delvis finns redan idag. Ju strre freningen kan bli desto strre mjligheter kommer vi ha att arrangera stora tillstllningar.
Att byta namn r normalt sett en dlig id nr man vl arbetat in ett. Min uppfattning r att redan nu vlja ett namn med s bred inriktning inom robottvlingar som mjligt, och drmed tillta s mnga som mjligt att vara med.
/Tomas
-
som det ser ut nu s r det lika mellan robotvling och kamprobot :)
-
OK OK,
Nu r det mndag igen och precis som Joacim s uppmrksamt ppekade s r det lika mnga rster fr Kamprobotfreningen som det r rster fr robottvlingsfreningen.
Nu r det ju ocks s att det r ett antal forummedlemmar hr som inte har givit rster nnu, Petter, Christian...??
Jag vet inte hur vi ska g vidare, vi kanske ska behlla bda frslagen och komma verens irl under ngot robotmte i sommar?
-
Jo, det r ju ganska mnga som inte har rstat nnu s ett riktigt mte nr vi kan bolla ideer fram och tillbaka r kanske att fredra. Om inte det s kan man ju alltid fixa en icq eller msn grupp och chatta live...
-
Jag rstar p Svenska Robottvlingsfreningen.
„r jag utslagsgivande d? :)
Ha Kul
STB
-
Vi har fortfarande Christian, Petter, Magnus Ivarsson(?), Anders, etc., samt resten av medlemarna frn varje lag som redan har rstat, eller gller deras Lagledares rster hela teamet?
-
Kanske r dags fr mig att rsta ocks. :)
Svenska Robottvlingsfreningen, helt klart.
-
Jag fick uppdraget att lgga en rst fr Anders Sandberg p:
/Tomas
-
Jag lgger min rst p:
-
5 rster t Kamprobot och 7 t Robottvling, om jag inte har rknat fel
Fortfarande mnga rster kvar.
-
-
-
hmmmm....inga mer verkar rsta
-
N, hur blir det!? Kommer freningen heta Svenska Robottvlingsfreningen?
-
en rst till p: Svenska Robottvlingsfreningen
-
We could have a competition for the British at evening in the camping of the EC: try to pronounce that name after drinking 10 glasses of (Belgian) beer.
The winner gets a small commemorative plaque saying I said Svenska Robottvlingsfreningen without needing medical assistance afterwards.
(I would win, but then Im not British either... and I LOVE the name !)
-
He he, that actually WOULD be a lot of fun to see/hear :proud:.
-
Hmmm....fortfarande inget namn p freningen :sad:
-
Kom igen nu, vi har ju flest rster p Svenska Robottvlingsfreningen, drfr borde bli vrat frenings namn.
Det r ocks att Team Ground Control har ngra utav vra pengar som skulle g till medlemskap, och jag vill helst att freningen ska bli av.