-
FRA World Championship Event
Eftersom jag r den personen som r mest aktiv p de andra delarna utav forumet, har jag blivit ombedd att bertta om denna frestllning i slutet av augusti.
http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/10/1763.htmlhttp://www.fightingrobots.co.uk/disc...s/10/1763.html
Det bsta r dock inte att ett hundratal robotar frn hela vrlden kommer delta, utan att FRA antagligen kommer hjlpa till och betala fr resa och boende! Just fr att locka till sig robotar frn vriga vrlden.
Bara vi hinner bli frdiga med Scrambled Eggs, s ska Team Breakfast antagligen ka dit. Ngon annan som r intresserad?
-
Det r klart vi r intresserade :). Fungerar roboten som den ska och bde Johan och jag kan s kommer vi garanterat.
Det beror ju lite p vad Johan ska pyssla med efter skolan och hur mycket jobb som ligger ivgen fr mig. Ekonomiskt borde det inte vara ngon strre fara fr oss...srskilt inte om vi fr lite sponsring p boende mm av FRA.
-
Hehe, man kan ju alltid tlta!
-
Klart att man r intresserad, bara att jag kanske inte kan komma dit fr mina frldrar och om jag inte fr ihop min FW klart till 26 agusti
-
Jag kanske borde tillgga att FRA bara betalar fr dom som kommer med robotar. Men kostnaden fr resan mste man st fr sjlv, dom hjlper bara till med kostnaden till boende och mjligtvis mat.
Sen vill dom veta ungefr hur mnga som eventuellt kan komma. Team Breakfast och Team Bad Teeth r ju helt klart intresserade, men hur r det med Team Rawbot?
-
Intresse finns helt klart ven hr. Jag vet dock nnu inte hur vi har det med tid och mjlighet att ka.
/Tomas
-
http://www.extremefightingmachines.comhttp://www.extremefightingmachines.com
-
Redan nervs...:proud:. Lter som ett evenemang man bara inte F…R missa som robotentusiast.
Till er andra som inte kommer att vara dr s fr ni vl titta p TV i november :).
-
vilken kanal kommer det att sndas p?
-
Typiskt......jag som r robotgalen....och fr inte ka.....
Kanske dom som har varit med gr en film och visar upp fr oss.....eller???
-
Det hade varit roligt med en filmsnutt frn ngon hr som eventuellt skulle ka dit! Grna lite mer bakom kulisserna/i depn fr det har man ju inte sett fr mycket av p det RW som sndes sist i sverige..
-
Jag har nu ftt det verifierat att FRA kommer betala fr boendet samt tre mltider om dagen.
Sen r det ven mjligt att allting kommer flyttas frn Manchester, till RAF Newton i Nottingham (samma lokal dr dom senaste officiella serierna har spelats in).
Problemet r dock hur man ska ta sig dit? RyanAir har bara flyg till London, och varken Manchester eller Nottingham r ju ngra stora hamnstder.
Team Rawbot, ni har ju varit dr (tv gnger). Hur tog ni er dit?
-
Tnk p att man ven skall ha med sig roboten samt reservdelar och verktyg. Det kan ltt bli 150-200 kg totalt. Att ha med sig det p flyget r inte att tnka p.
Frsta gngen stod faktiskt Mentorn fr allt. Vi fick flygresa, frakt och boende. Det var p BBC tiden. Den andra gngen hade de antagligen en snlare budget, fr d fick vi st fr resan sjlva. Flyg var inte att tnka p, s det fick bli bil samt bten mellan Gteborg och Newcastle. http://www.dfds.sehttp://www.dfds.se
/Tomas
-
Frsta gngen stod faktiskt Mentorn fr allt.
–nskar bara att vi hade varit frdiga d!
-
Fr vr del blir det sklart bil. Finns inget annat vettigt alternativ. Vldigt jobbigt (precis som Tomas sger) att slpa en HW + tillbehr p tg, buss eller flyg.
Om vi ker dit (och det ska mycket till fr att vi inte ska ka :)) s tnker jag ta bilder och videofilma som en galning he he.
-
Jo, det blir nog bil och bt fr oss ocks.
-
Jag fick ett brev tidigare idag, angende denna frestllning:
Dear Christian,
When you and and the other Swedish roboteers apply for the championships I would advice you to send them also proof that your robots are up and working: pictures and -even better still- films of the robots in action. They need to know for sure that your robots are not vapourbots = robots that do nothing at all. I know they will ask you for this proof because I have been asked to tell you that so you will know what to do.
Also know that for each event in which the FRA rules are being used (practically all English events nowadays, even the championships) you need to be member of the FRA, it is £5 per team per year, to be paid at the next event in England in which you participate (probably the championships for you)? I dont know if they will include it in the subscription fees for the Swedish, they prefer to have it paid seperately and in cash in order to keep track of the money and the teams that paid it). This membership has legal/insurance reasons for the FRA as a rule-establishing organisation itself and is concerning the liability of the rulemakers. In fact it is a protection of the sport agains people who want to earn money through lawsuits. If you want more explanation about this you can always email me.
Jag blev ven ombedd att lgga upp en kopia p forumet, s att ni andra ocks fick veta detta.
-
Team Bad Teeth r numera medlemmar i FRA. Nu mste vi bara f ihop vr robot ocks :proud:.
-
The reason that FRA membership is separate is that when you apply for entry for the world championship part of your entry fee is UK taxes.
The FRA membership fee does not attract the tax if collected separately. It does not matter from which country you live in all fees paid are the same.
Markus, although I cannot speak Swedish even I can understand your last post.(Membership card in the post)
Look forward to seeing you all.
Regards
-
Sweet! Cant wait (and hope to be able) to attend this event.
If not this time though we will certainly try again with future events :).
-
Tnkte bara att jag skulle meddela er om att tvlingen inte lngre ska hllas i Manchester, utan i RAF Newton (allts samma stlle dr dom senaste officiella Robot Wars har arrangerats).
-
-
Jag tnkte bara bertta att det har bestmts en hel del ny information, men lagom irriterande s fungerade inte lnken ovan (dessutom tror jag det var fel lnk).
Denna borde dock fungera bttre:
http://www.fightingrobots.co.uk/disc...tml#POST20681>
-
Jag tnkte bara meddela att anmlningarna har stngt, och lottningen r frdig.
SCRAMBLED EGGS BLEV INTAGEN!
-
-
Dock r anmllningarna stngda nu, s hur r det med Rawbot?
-
Nu kanske r det bara att f dom rullande, eller hur?
-
Sknt att minst 2 svensak team ska va med!
-
Vi har inte anmlt Rawbot i r och kommer drfr inte att ka. :sad:
Sklet r att Rawbot helt enkelt inte rcker till fr att verleva speciellt lnge i tvlingen. Drmed knns det inte motiverat att ka med Rawbot en gng till. Nsta robot kommer inte heller att hinna bli klar, utan vi satsar p att vara hemma och bygga istllet och komma tillbaka till den internationella scenen nsta r.
Vi nskar drfr Team Breakfast och Team Bad Teeth lycka till i England, och hoppas att ni fr en lrorik trningsomgng p Gteborgsmtet i sommar samt att ni hinner reparera era robotar innan resan. :proud:
/Tomas
-
Denna frga gr vl frmst till Team Scrambled Eggs men ni andra kanske har sett ngot ox?
Jag undrar nmligen om det finns nn uppdatering p vilka robotar som kommer med till detta msterskap? Jag har skickat pengar till Phantom Events men nnu inte ftt ngot svar :sad:...
Har sett att ngra redan har ftt bekrftat att de r intagna men ingen sammanstllning.
-
Jag har ocks mrkt detta, skickade pengarna men har inte ftt ngon bekrftelse. Jag tog dock och mailade Phantom Events fr att frga om vra pengar kommit fram, och fr tillfllet verkar det som om tminstnde Team Breakfast ska ka dit!
Men ta och maila dom, frga om era pengar kommit fram och om ni r intagna.
-
Jod, de bekrftade att vra pengar kommit fram ox...s tro inte att Gteborg ska sno all ra i England :proud:.
D r det bara att bygga klart robotarna, boka frja, fixa boende drborta, tanka bilen....hmmm, vi behver nog snacka ihop oss lite :proud: :).
-
Wohoo...ntligen lyckades jag f dem p FRA att peta in en svensk flagga i logon p extreme fighting machines :proud:.
Inte s speciellt kanske men det r i alla fall officiellt att Sverige nu r representerat.
http://www.extremefightingmachines.com/http://www.extremefightingmachines.com/
-
Kanske skulle tagit detta ver MSN eller liknande, men jag kommer bara glmma av det.
Hur gr vi med boende dr borta? Jag snackade med Ed tidigare, och n s lnge r det bara 30 lag som ska campa. Oss spelar ingen roll, hur gr ni?
-
Jag har ftt grnt ljus av FRA att det ok att campa fr oss. Men vi kanske ska bekrfta hur vi gr ocks?
Det r nra och bra till arenan tycker jag och tlt r vl ok s lnge det inte spregnar hela tiden :).
-
Hmmm jag lyckas inte logga in p mailen nu, men Mackan du kan ringa mig p 070-4523822 om du knner fr det.
-
ok. Ringer vid tillflle :).
-
Hey Mackan, vart har du blivit av? Har inte hrt frn dig p ett tag nu.
Edit: Bror kan inte flja med. :sad:
-
Vi r i Heat E tillsammans med Gravity och Terrorhurtz. Frutsatt att roboten blir frdig i tid! :proud:
-
What a first appearance !
Dont worry, both WJ and John Reid have the reputation of still building their robot until the moment it is in the bullpen. Youll be in good company.