-
Robotmte 2007
Jocke: Vad sgs om att du frst kollar om vi fr dra strm s fixar jag 3 till 1-fas adaptern sedan och postar den till dig fr test innan mtet?
Party tlt: 3 x 3m exklusive eventuella stormlinor
Myr arena 1.2 x 0.9m
Det var en helt ok FW arena, lite halt golv kanske om man ska gnlla. Jag kan betala en del fr ngot bygge.
(Message edited by Bovik on June 28, 2007)
-
Robotmte 2007
Underlaget r helt okey att kra p och jag tror inte vi kommer gra ngon strre skada, men om ni verkligen vill ha masonit skivor s kper vi vl det, men p delad kostnad.
Som det verkar s kommer det inga Heavyweights, inte ens Team ground control...
Och om det inte kommer ngra HWs s kanske vi ska gra arenan lite mindre s det passar till FWs?
Ngon som har frslag p vad man kan anvnda som arena vggar? Det r lite svrt att f tag p pallar, d det faktiskt inte r en bit tr, utan ett verk som kostar flera hundra kronor. Engngs pallar r en mjlighet, men vill grna hra frslag p vad man annars kan anvnda.
-
Robotmte 2007
Jag har inte kunnat ringt kommunen d jag jobbar eftermiddags skift nu, 14:00 - 22:00, men nsta vecka ska jag gra det.
Innan jag ringer s mste jag veta vilket datum vi ska ha det. Ska vi ta det den 29:e? Det verkar passa det flesta.
-
Robotmte 2007
En rst p den 29,e ! :-)
masonit skivor med en trstomme bakom typ samma som p fnsterrutor och stdben bakom, eller den kraftigare varianten: 10 mm spnskiva. skulle kunna gra dessa ihopvikbara fr att kunna spara till kommande trffar.
-
Robotmte 2007
29:e funkar fr mej.
Var p ett byggvaruhus hr i Stockholm fr att f lite ider. dom hade slngt trasiga engngspallar i en container som bara var att ta. Dom hade ven skadat virke till nedsatt pris. Kanske det finns ngot liknande i –rebro?
Frgan r om ngon har plats fr att frvara en arena? Om man rknar in frvarings och transport kostnader s r det kanske billigare med bygga, tvla och skrota varianten.
(Message edited by bovik on July 05, 2007)
-
Robotmte 2007
Hej hej p er.
Hemskt ledsen att jag inte varit hr p s lnge :sad:. Mitt sommarlov och robotprojekt har grusats helt p grund av massor och ter massor med jobb :sad:. Skulle till Thailand eller Japan var meningen i sommar men det gr inte, mste jobba hela sommaren, suck. Ibland suger det att ha eget fretag...
Skulle vara mega-kul att komma till trffen men vet inte om jag kan komma ifrn. Hoppas det.
Men om jag inte kan s fr ni ha det s roligt.
Jag har en adapter och en sladd till 3-fas kopplingen som Joakim hade bild p. Den grenar sig ut till 3 st 220 volt uttag s den r ganska fin :). Tar med den om jag kommer...annars kanske nn i Team Bovik kan trffa mig och ta med den ner?
Hres. /Mackan
-
Robotmte 2007
Jag var nyss ute och testkrde Accident (min FW) p platsen jag hoppas vi kommer att kra. Och vi kommer behva masonit skivor iallfall...
Jag HAR ringt kommunen, men eftersom alla ansvariga utav skolan r p semester s skickad dom mig vidare till dom som har ansvar fr de Sdra skolorna i –rebro, men dessa kan man bara ringa mellan 10-12, och jag har som sagt jobbat 2-skift, denna vecka med frmiddag (kl. 6-14), och kan ringa nsta vecka. Jag lovar!!
-
Robotmte 2007
Nu har jag ringt och ftt det berkrftat:
+2>Vi kommer ha Robotmte 07!
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx...var=%d6rebroHr
-
Robotmte 2007
vad bra!! d kommer jag vara dr med min helt nya FW :) och det kommer bli en liten veraskning ver hur den ser ut efter som jag knappt postat ngra bilder p den :proud: fr se om jag fr med mig en ant ocks har jobbat s mycket p mina andra robotar s har nstan glmt av att arbeta ngot p den:uhoh:
-
Robotmte 2007
Lter bra det, hur mnga blir vi totalt och kommer det ngra och tittar p ?
Ska ta med den nybyggda klon och visa fr dom som vill se, Joacim kan du fixa lite TOMMA konservburkar att demonstrera klon p ?
„r alla med p tiderna ?