Jag ser helst att vi lgger det p en helgdag s att man inte missar s mycket sommarjobbspengar..
Eventuellt en fredag till lrdag om vi ska dra ut p det tv dagar. Lngre n s lr vl inte vara aktuellt?
Printable View
Jag ser helst att vi lgger det p en helgdag s att man inte missar s mycket sommarjobbspengar..
Eventuellt en fredag till lrdag om vi ska dra ut p det tv dagar. Lngre n s lr vl inte vara aktuellt?
Nej det r knappast troligt att det blir lngre n s....
Jag verkar ha problem med tider, den enda tid jag kan vara p fredag den 11:fte mellan 12 till 16:30, efter det mste jag ka. Kan dock inte lrdag....
Kanske vi skan starta lite tidigare, vid 10:30-11:00?
Men om vi brjar klocka 12:00, s borde vl SMM fr kras frst, och med lite strre robotar i mellan laddningar och s vidare.
Det r bara vad jag tycker.
Jag har nu varit hos Mats i Katrineholm och planerat infr mtet :)
Samtidigt s var vi och tittade frbi i himmeln (skroten), kollat ut dr Katrineholms-veckan kommer hllas, hade en trevlig grillad middag och kollade p ett par Robot wars DVD:er :proud:
Vi har planerat en hel del och Mats ska frga kommunen ett par frgor som jag ville ha svar p. Allt jag kan sga att vi har planerat att st p torget, bredvid fontnen (ca. 10-15 meter frn den)
Och hrni, ni som inte redan har gjort det, Skicka mail till Mats om ni kommer!!
Har kollat med Joacim ang veckan Katrineholmsveckan och vi tyckte att det skulle bli bra med en yta p 5x3 meter att vara p (kryta 3x3 meter) med arena och mekhrna/frvaring av grejor i te.x vskor med ls fr dom som vill det. Ska frska ordna ngra bord som vi kan lgga sakerna p i mekhrnan, i vrsta fall s kan man bygga enkla bord av ngra pallar av samma sort som arenan.
Fljande personer/lag har anmlt intresse att komma:
Mats (Jag) kan alla dagar.
Joacim Scwartz, kan p fredag 11,e aug
Erik Knutsson, alla dagar
Mrten, kan p lrdag 12,e ev 11,e aug
Team Bovik (tv personer), kan p alla dagar
Blir ca 8-10 myror och kanske 4-6 fjdervikt, ngra stycken + hw,s + lw.
Verkar som om att fredag 11,e och lrdag 12,e augusti passar fr dom som kommer.
Skriv grna synpunkter p mitt inlgg... Mats
Ang arena storleken, Har kollat upp standardmtt p spnskiva till arena golvet och dessa finns i storleken 1.2x2.4 meter. Hade tnkt att lgga tv st bredvid varandra s att dom bildar ett golv p 2.4x2.4 meter och tejpar skarven med vvtejp som r 50mm bred. ska arenan vara 3x3 meter s blir det att skaffa 4 st spnskivor och sga till bitar fr att f till det.
Det gr ven med en arena som r 3.6x2.4 meter men det vrkar lite konstigt med tanke p att den B–R vara kvadratisk.
Ska det vara nn form av faror p arenan typ spikar eller annat trevligt ?
Gr det enkelt och anvnd skivorna som dom r.
Jag skulle inte vilja ha spikar eller dylikt, d det kommer bli trngt p arenan. Men det r min sikt.
Blir det ngot mer n ants ska vi frska komma. Dock utan robot.
(Message edited by robot33r on June 18, 2006)
„r tnkt att det bli 4-6 fjderviktare och en lw fr visning, dock ej krning, var prat om att en eller ett par hw,s skulle komma.
Kan vi hlla oss till fredagen eftersom Joacim inte kan p lrdagen? 5x3 meter knns lite om vi ska f plats med bde FW arena, myrarena, deltagare, robotar och utrusning. Finns det elutag? Regn / sol skydd och ett par stolar vore bra.
(Message edited by bovik on June 19, 2006)