ok, tyckte att det sg ut som hydralslang som satt ansluten till kolven och antog att resten av systemet anvnde hydralik. ;-).
co2 kanske ?
Printable View
ok, tyckte att det sg ut som hydralslang som satt ansluten till kolven och antog att resten av systemet anvnde hydralik. ;-).
co2 kanske ?
Nog r det hydraulikslang som anvnds men vi har FP (full pressure) CO2.
eeh, ok hur mnga kilos tryck pratar vi om ?
r det samma tryck som det r i co2 flaskan dvs 68 kg ? men det r vl en hydralkolv frn brjan.... ?
Hnger du inte med Mats :).
Kolven r byggd frn scratch av Maddox (kille i Holland). Vi kr med fullt s div. max 1000psi.
Bild p tv prototypdelar som antagligen ska sitta i en 6kg FBS (bilden finns p min profil). Gjord i en vanlig supportsvarv.
Fr se om vi bestmmer oss fr att gra sjlva roboten sedan.
Snyggt Johan. Klart att vi ska bygga roboten nngng :). Att ka till Finland och tvla (med 6 kilos robotar) r nstan billigare n att tvla i Sverige. Bten ver r ju nstan gratis he he.
Hej alla,
Jag har under ngra veckors intensivt arbete och efter en del frdande misstag som resulterat i nnu mer och hrdare arbete i stort sett gjort klart drivmekanismen till roboten, jag har jobbat en del p vapnet ocks men fokuserat p drivningen.
Jag har filmat lite och tagit ngra bilder. Den bsta bilden ska upp p profilen s snart jag fr tillgng till min dator (imorgon).
Jag undrar nu om ngon r intresserad av att jag mailar ver en filmsnutt dr sjlva drivmekanismen tar sig framt p ett provisoriskt stt?
Det r allts inte hela roboten utan bara en liten del av den som kravlar sig ngra decimeter i en snv cirkelbana.
MVH Mrten
jag skulle vilja ha filmen. om det gr bra
erikkknutsson@hotmail.com
jag ss, mail: mats_katrineholm@hotmail.com
Samma hr: azrael_18@hotmail.com