-
Re: Aktuellt robotsnack
Har ftt tag p 6 st motorer, har nr: 54-455-07 p ELFA. r p 12 volt med utvxling 5:1, gr bra att kra p 24 volt med elektronisk fartkontroll typ sabertoth 2x10 rc. Sljer dessa fr 75 kr/st.
Hur vart det med H bryggorna hampee, du dk ju inte upp p trffen, r du fortfarande intresserad ?
-
Eftersom intresset fr tungvikt har varit ganska svalt s har vi diskuterat att bygga fjderviktare som komplement. Motorerna ser ju ut att passa ganska bra s jag skulle vilja ha alla 6. Man ngrar sig alltid om man kper fr lite. :) (Gammalt AnSa-ordsprk)
Knner du till ngra dck som skulle kunna passa?
Ha Kul
STB
-
Nej inte p rak arm, men dom har ju 100 mm hjul p clas ohlson, men dessa krver alltid nn form av bearbetning eller en svarvad adapter och ev lite uppsttning i en frs fr att f till hl i adaptern s den kan fstas i motoraxeln med lsskruv eller rrstift.
Utgende axel har D profil och borrat hl fr ev rrstift, kan lgga upp en bild p hur jag gjorde p min robot om du vill.
Mina hjul r dock inte modell clas ohlson, utan tillvaratagna frn skrotgrden.
-
Jag har skrivit ett privat meddelande till dig.
Du fr grna lgga upp en bild d hur du gjorde. Man kan inte f nog med inspiration. Det slutar frmodligen nd med att jag fr tag i helt annorlunda hjul som krver andra lsningar.
Ha Kul
STB
-
1 Attachment(s)
Hr kommer bilden p motorerna + en extra vxel och rotor.
Att lgga upp bilder r ju ltt; ta en bild med digitalkamera, krymp den till 640x480 pixlar med ex.v Gimp, klicka p knappen Blddra... som ligger under knappen Submit, vlj bild, Klart. (klicka p preview frst och se att det set bra ut)
-
Kollade mailen nyss, inget mail frn dej STB, har du rtt adress ? den r: Zmats_Zkatrineholm@hotmail.com
Ta bort dom TV… Z i adressen s blir det rtt, gr s fr att ev spammare och skrobotar inte ska f tag i adressen.
-
Jag hade inte din email tidigare s jag skrev ett privat meddelande hr i forumet. Du kanske har fler meddelanden som vntar i din inbox. :)
-
Marcus, har du frskt f igng Mitrhill igen? Jag upptckte nmligen den hr rtt s nyligen: http://www.spektrumrc.com/Articles/Arti ... cleID=1901
-
Tack fr tipset om radion Jocke. Jag har kollat det tidigare dock s det var lugnt. Ingen av de koder som det kunde vara fel p stmde med min radio :).
-
Jod s att..... Hittade hur jag lser pm, privat meddelande, nu som frst, men nu r det fr sent och den nya roboten mechwarrior har du ju redan sett stb, nu vet jag det till nsta gng. vill du ha filmsnutten nd ?, vad skrev du till mej moritz, meddelandet togs tydligen bort av administratren, skicka igen.