Har kpt !!! en robot frra veckan, stdrobot (roomba), d.v.s sjlvgende damsugare p expert fr 995 kr ! trttnade p att stda golvet. batteriet rcker ca 80 minuter p en laddning (NimH)
Printable View
Har kpt !!! en robot frra veckan, stdrobot (roomba), d.v.s sjlvgende damsugare p expert fr 995 kr ! trttnade p att stda golvet. batteriet rcker ca 80 minuter p en laddning (NimH)
Det r en av vra 4 Magmotorer av betckningen S28-400.
3,13Kg motor som levererar 3,3Kw* uteffekt vid 24V. Vilket betyder 6,6Kw* vid 36V vilket betyder 26,4*Kw p fyra motorer :).
*Om man inte rknar med den totala kretsens resistens och systemets friktion.
Hmm....Mrten, tror du kan skryta lite till. 3.3kW @ 24V ger 7.4kW vid 36V, och hela 29.7kW med 4 motorer.
He he, det r en otrolig (och lskig?) massa kraft det. Hoppas ni har batterier s det rcker :proud: (om ni ska kra alla motorer samtidigt, frsts).
Annars kan ni f kpa av oss :). Hawkers...
Intesannt Markus? 16Ah eller vad det var.
Vran robot kommer bli lskig!!! :)
Tyvr har vi inte ftt tag p ngon portabel perfekt strmfrsrjning s den totala uteffekten sjunker ju ganska betydligt. Dremot har vi ett antal Hawkers redan s jag tror att vi klarar oss tillrckligt bra p den fronten.
Nu ska vi hmta vra Nanoflexpltar som r frdigbockade.
Johan, hur var det med bilder p Mithril???
Det r tyvrr jag som r skyldig dr :sad:. Har inte orkat ta tag i vr mycket frsummade hemsida samt nr jag har haft tid s har jag glmt ta med bilderna...
Jag kan bara hoppas att det blir lite mer tid framver.
Nu finns en bild p Mithril i min profil.
Det var nr vi testade vapnet fr ngra veckor sedan. P bilden syns ett litet skruvstd i gjutjrn som vi gjorde mos av :proud:.
ahh, fler n mej som ska ha hydralik ser jag.... kuuul. snacka om att krossa robotar p mtet senare i r..... :-[]
Mats, vi anvnder inte hydraulik.