-
Re: Aktuellt robotsnack
Sg precis i hobbexkatalogen att spectrum dx6i fanns fr 2400kr och en spectrum dx5e fr 1200kr, det senare lter ganska billigt tycker jag, har dock inte kollat p andra stllen dock.
Har ftt hem mitt fartreglage nu s ska se om jag har tid nrmsta dagarna att kicka igng min myra.
-
Det lter ju bra, lagom till mtet om du tnkte dyka upp.
Tnkte gra mej av med lite saker och tar med dessa till robotmtet om nn r intresserad.
Har fljande prylar:
Hydralkolv dia 38 inv max tryck @ 204 bar =2400 kg, slaglngd ca 200 mm
pressade slangar 3/8 och 5/2 ventil ingr
Hydralpump med bosch 750 w 24 volts
Ett par rullstolsmotorer klara fr inmontering i robot
Relbaserad H brygga fr styrning av 2 motorer som passar till FW, allt r monterat p en platta med microbrytare och servon, en mixer ingr ven till denna.
Tv par med lsa motorer frn bilflkt som passar bra till en LW eller en FW p steroider
Tv motorer med vinkelvxel som passar till LW, utan hjul dock
Fyra + tv Lsa vinkelvxlar som passar till MW eller HW
Diverse kablar grovlek frn 0.75 mm2 till 16mm2
Div lsa motorer
-
Ush man borde ha mer tid p dygnet, hinner u inte hlften av vad man vill!
Tyvrr kan jag inte komma d jag r nere p Kos och ja, lever livet.. ;)
Fr bli nsta mte frhoppningsvis!
-
Mattan hur mycket vill du har fr H bryggan och mototerna med vinkelvxel?
Gr motorerna med vinkelvxel ha till en fw?
-
Oj, du hade en hel del att slja Mats! :)
Ska ta mig en titt p mtet och se om det r ngot jag behver/vill ha...
-
100 kr fr kompletta H bryggorna blir bra,d ingr syrning fr tv motorer, vinkelvxlarna r nog lite fr stora fr en fw, men jag kan skicka bilder om du vill se hur prylarna ser ut, 50 kr/st fr motorerna med vinkelvxel.
Har ett par skruvdragarmotorer p 12 volt liggande men problemet r att det inte gr att f loss chuckarna frn dessa, har frmodligen rostat fast, men ven dessa tv sljer jag fr 50 kr/st. Har ven en reservmotor till dessa som sljs fr 25 kr
MORITZ, sakerna tar jag bara med OM det finns intresse att kpa, nmn vad du r intresserad av s tar jag med det.
-
Vad r det speciella med digitala servon? om jag anvnder dessa till en myra behver jag tnka p nt srskilt?
r dr ngon skillnad p strningar eller att hacka dem?
Hmm min mixer vart kass sen innan s fr kpa en ny vad tror ni om denna?: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=357
-
Det skiljer sig inte mycket ifrn normala (analoga) och Digitala.
Analoga anvnder sig av potentialmeterns position fr att jmnfra med signalen den fr, medans digitala servon anvnder sig av en CPU med ett visst program fr att knna signalen. Analog knner av med 50 gnger per sekund, medans ett digitalt r p 200-300 ggr/s. Det r s jag har frsttt det iallafall.
Vad effekten har att gra i en myra r liten, men digitala r bttre p att hlla sitt vridmoment men krver mer kraft ur batterierna.
-
ok tack. blir nog ett digitalt till min lilla myrflipper d, samt en mixer.
filmen r uppe, inget mrkvrdigt och ja slutet r med vilje ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Nijf6Rk-Mv8
-
Mattan jag r mycket intresserad av dessa grejer. Det Skulle vara bra om du kunde skicka ngon bild p dom.
Jag s att du ven slde motorer frn en bilflkt. Tror du en sdan gr att andvnda till en spinner p en fw.