Re: D har man kommit igng!
Vad tror ni om denna motor som spinner till en myra? Sg p en sida att den r p 6200rpm vid 8v ca.
Undrar eftersom jag har fartreglaget liggande som de rekommenderar till den.
Vad str kv fr i beskrivningen?
http://www2.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=145
vet inte vad kv str fr men har hrt att denna motorn ska vara bra: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=301
har frskt ladda upp strre bild men mitt redigerings program krnglar lite :wink:
1 Attachment(s)
[attachment=0:16mpdqz9]antweight2.jpg[/attachment:16mpdqz9]hr kommer en strre bild :) den var s stor som man fick :wink:
P din lnk str det att kv r varv per volt verkar det som.
Ah dr sarr den, riktigt schysst robot ju, du har ingen p innanmtet?
Ska sticka och infrskaffa mig en spectrum dx5e nu, vntar fortfarande p delarna frn england sen jvlar ska det byggas!
hr kommer en bild p innanmtet, ska snart gra en ny design, denna vger 300 gram :(
1 Attachment(s)
[attachment=0:3r9ypshn]CIMG1255.JPG[/attachment:3r9ypshn]glmde bilden... :proud:
Det ser ju riktigt bra ut :)
Kpte Spektrumen innan samt en sortimentlda, har brjat organisera alla prylarna nu.
Kan knappt brga mig till motorerna och fartreglaget kommer.
Kan leka med det jag har frvisso
japp men som sagt, den r lite tung s det blir helt ny design hrnst :)
var fick du tag p ditt lexan/polykarbonat i 1mm tjocklek? jag letar verallt 8)
Jag har en glasmstare precis ver gatan. kpte en 500x500mm bit, kostade 125kr eller nt s det e inga strre summor.
Leta efter nrmsta glasmstare, de kanske inte har det hemma men kan ta hem. Dom har priser och liknande ocks.
Har 0,5mm macrolon som r samma men ytbehandlat fr repor eller nt. byggde frsta myran i det men som chassi tyckte jag det var lite fr tunnt.
Men andra sidan var den inte stabilt byggd heller :P
Hade tur idag!
Hittade en snderslagen kundvagn av den typen som r liten och helt gjord i plast.
Det enda som vart kvar var underdelen med hjulen och den var dessutom knckt men jag inspekterade hjulen och
de var liknande dom gra plasthjulen med mrkgrtt gummi p colson wheels s jag slaktade den p hjul
och fick drigenom 3st 100mm hjul och nr jag fick av kullagret r dr ett hl p ca 31mm i mitten.
Den andra trevliga saken vart att jag fick tillverkat en gratis 21mm aluminium axel jag sen kan gra hubbar av till hjulen
s jag fint och bra fr fast dem p mina skruvdragarmotorer till FW'n :)
S hll gonen ppna fr trasiga sdana vagnar!
Edit. sg precis att min order p sakerna till min Ant str som completed nu s hoppas det dimper ner ett litet paket med posten snart!