-
Robotmte 2007
Jag ser det grna en helg med tanke p sommarjobb, r fortfarande fr tidigt att sga ngot angende mina HWs, om de kommer vara krbara och s. Men ngon br absolut ta p sig att annordna och bestmma ett datum, d har vi ngot att sikta p iallfall.
Augusti kan vara bra fr mig, grna inte fr sent i mnaden dock, typ helgen 4-5 eller 11-12.
Det r min spontana tanke iallafall.
/Mrten
-
Robotmte 2007
Vldans lgt intresse, men jag kan frst.
Fortfarande inget svar frn Marcus angende om han fortfarande vill arrangera nsta Robot mte.
Om han inte kan eller vill s tar jag grna ver det ansvaret.
Jag har ett par frslag fr nsta Robot Mte:
1)
Att vi har alla vikter, och d menar jag alla.
2)
Med tanke p att det r ett lgt Heavyweight antal att vi kr dom andra vikterna bara. Med andra ord, MyrviktsMsterskapen med ngra Fjdervikts fighter eftert.
3)
Vi gr som i Katrineholms-festen frra ret.
Rsta p eran favorit! :rofl:
-
Robotmte 2007
om det r ngon som r villig att ta p sig alternativ 1 s skulle det va roligt men det kan bli vldigt svrt med arena och sdant. annars tycker jag vi kan kra med alternativ 2 och bara ha med och visa upp ngra Heavyweights.
-
Robotmte 2007
Rstar p alt 1, MEN d dr vi vl bara kra runt lite med hw,s och inga vapen aktiva under fighetern, bara fr att visa upp dom OM det r skert fr publik och oss att kra vapnen.
-
Robotmte 2007
Hej! Mste tyvr medela att mina HW-projekt r ute fr rkning den hr sommaren ocks. Suck, jag har frskt s gott jag kunnat, men det r svrt nr man r s pass beroende av andra eftersom man saknar personlig kunskap och resurser...
Jag kommer nog frska vara med p mtet som skdare, men vi fr se.
//Mrten
-
Robotmte 2007
Vad r det fr nt som fattas p hw,n, kanske kan bidra med nt ?
Jobbar p en verkstad med stora svarv och frsmaskiner.
Vore roligt om du/ni kunde komma och visa upp den nd.
Nn som vet nr mtet blir av, vecka klockslag, plats i rebro ?
-
Robotmte 2007
Det r frgan om det blir av ens. Intresset r vldigt lgt just nu, och oskerheten om det kommer komma robotar finns. HWs r oskert om det med tanke p att (till exempel, Team Final Solution) flera Teams har slutat och flera har inte hrt av sig angende rets mte. Att tvinga fram folk att bygga och ka s lngt till evenemang tar bort det roliga i Robot Wars.
Ett strre frsk att gra PR fr att vi finns borde (notera borde) gras.
Jag kan garantera en FW och ett par Antweights tminstnde. Ngon mer?
Jag har frslaget i –rebro, vart r nnu oklart, antingen den 4 eller 11 Augusti.
-
Robotmte 2007
jag kan iallafall garantera en krfrdig men kanske inte stridsfrdig HW och en FW kanske en ant har inte jobbat p en ant nu p ett tag.
(Message edited by erik_knutsson on June 17, 2007)
-
Robotmte 2007
Om det blir mte s rkna med Team Bovik. Inga nya robotar, men Kanonkulan r i sitt bsta skick ngonsin. Vi kan dela ut lite polykarbonatplattor till intresserade.
-
Robotmte 2007
Det jag skulle fredra angende ett mte i r skulle vara mer en sorts workshop eller ett IRL-forum (IRL = in real life) dr vi p ett strukturerat stt diskuterar och frmedlar vra resp problem och erfarenheter. Jag tror att det skulle kunna ge oss alla ganska mycket.
Jag r inte direkt intresserad av att frska visa upp ngot fr utomstende mnniskor eller publik. Om vi inte har ngot serist att visa upp, dvs riktiga matcher med mnga robotar, riktiga metallbitar som flyger och eldsflammor etc kommer folk bli besvikna eftersom deras refernsram r det som visades p TV frut, frutom en del entusiester, men jag tror att det r vi som uppfyller den kvoten av mnniskor.
–rebro r inom kravstnd fr mig s det skulle jag absolut fredra. Men nr det gller datum s mste det ske innan helgen den 4-5 augusiti.
P.S Mats, jag kanske kontaktar dig lite lngre fram i sommaren, jag har absolut saker som behver svarvas och frsas, att f ihop ngot helt och hllet denna sommaren r dock bortom allt hopp. D.S