Video och clips frn RW och Battlebots.
Glmde visst nmna en sak, ursprungligen s r det 352*240 och AVI-format (s det borde g att kra i DVD-spelare).
Det r nd rtt okej bild vid fullskrm, ven om det lmnas lite att nska. Ska se ifall jag kan ladda upp ngra f sekunder med film, s kan ni avgra vad ni tycker.
Fr mig lter DVD bra. Och jag skulle grna kpa dem av dig. :)
Sen hur gr det fr Markus med det vi spelade in i England?
DVD lter perfekt. Jag tar grna en uppsttning ox :).
Angende det frn england s var det ganska f fighter av intresse tyvrr. Bra bild och bra ljud men trkiga fighter s jag har inte orkat + haft tid att gra videosnuttar till datorn av dem. Kommer snart hoppas jag. Till Jul/nyr borde jag vl f lite tid ver iaf :proud:.
Sjlv skulle jag fredra full DVD-kvalit med 720x576 bildpunkter i MPEG2. Visserligen tar det lite mer plats, men man brukar kunna f in tre avsnitt per skiva vid en videobitrate p 4000 bps vilket ger en ngorlunda acceptabel kvalit. „ven om originalen bara r VHS r det synd att frsmra dem i ondan.
Finns det mjlighet att lna banden nr du r klar med dem?
/Tomas
Sjlvklart, fast ni borde nog unvika att visa upp er match mot TAN fr eventuell publik. :wink:
He he det r ingen skam dock att frlora mot TAN.
En grym robot helt enkelt som har mtt mnga av de bsta och om inte alltid vunnit s har de verlevt utan strre skador i mnga r. (Med god hjlp av hederligt Svenskt stl frsts :)).
Hur mycket ska dvd samlingen kosta och hur mnga dvd,s ? du brnner vl filerna i vob format som r standard fr dvd spelare ?
Blir 2 skivor fr 100 kronor inklusive frakt. Det blir AVI-format s det ska g att kra i vanliga DVD-spelare.
Nej, vanliga DVD-spelare stder inte AVI-format. Vissa DVD-spelare som ex.v. KISS har std fr DivX och XviD, men det r inget som stds i standarden fr DVD-Video.
Jag antar att du istllet avser DVD-dataskivor som skall spelas upp p en dator, vilket r en lite annan sak d det r datorn och inte spelaren som stder formatet.
/Tomas
Att en dator klarar av AVI-format r ju uppenbart, men jag trodde att DVD-spelare ocks hade std fr sdant. Det funkar nmligen utmrkt i de tv DVD-spelare vi har, och bda dom r relativt gamla.