jag tar grna ngra bilder tack :)
Printable View
jag tar grna ngra bilder tack :)
Jag skulle ocks vara nyfiken p lite bilder:
azrael_18@hotmail.com
Jag tar vl ocks d :)
joacim.schwartz@gmail.com
Har en ny bild p el-krossaren i profilen som den ser ut just nu nr den vart frdigsvetsad igr med en mothllsplatta framtill och har ven bytt ut lsskruvarna p undersidan framtill mot flensmuttrar, d dessa tcker hlen bttre och jag slipper lgga emellan brickor.
Har funderat p att kpa en IBC till roboten och 2 skruvdragare p 18 volt och 900 RPM och kra dom p 24 volt, r dax fr en STOR ombyggnad av roboten (RIP-A-PART) fr att f upp farten och mera kontroll p den n rel H brygga kan erbjuda. ska frga p Cheapy dr jag ska kpa skruvdragarna fr 399 kr st om dom vill sponsra mej lite, mrke p skruvdragarna r: TOOLMATE.
Har ven kollat in ett par skruvdragare av mrket MEEC, men dom verkar vara fr billiga fr att vara bra, eller ??? Dom kostar bara 189 kr/st ven dom p 900 RPM.
Finns det kanske billigare speedos med samma eller snarlika funktioner som IBC, behver dock bara tla 20 Amp och 24 volt.
Har redan kollat p technobots p en sdan men den r bara fr EN motor, jag ska ha fr TV… motorer.
Webbadress till IBC,n
http://www.robotmarketplace.com/marketplace_robowars.htmlhttp://www.robotmarketplace.com/mark..._robowars.html
Gr det att modda fartreglagen p skruvdragarna s att jag kan koppla in tv via en mixer och slippa kpa en IBC kanske ?
GE MEJ ERA …SIKTER P… DETTA
De som sitter p skruvdragarna r vrdelsa. Du kommer lgga massor av jobb och inte f ett bra resultat.
IBC r bra. OSMC-konstuktionen r mycket bra och har de finesser man normalt behver. Strysystemet till vr nsta robot kommer att anvnda effektsteg frn OSMC. Du blir skert njd med en IBC.
Skruvdragarna har jag ingen sikt om. Jag vet att de dyrare mrkena anvnder metallkugghjul som r att fredra, men det fr man nog inte reda p frrn man plockat isr den.
Ha Kul
STB
jag har metallkugg frn tv andra skruvdragare som ev kan passa till andra mrken, men dessa skulle jag kunna fixa med en svarv p jobbet d dessa kugg r upphjda p sidorna s att dom inte ska passa. litar mera p metallkugg n plast som det brukar sitta i frsta steget p planetvxeln och det r ofta dom som pajar frst misstnker jag....... metallkugg borde vara bttre och starkare fr robotbruk.
Skruvdragarna i frga finns p http://www.jula.sewww.jula.se mrke MEEC 18 volt, 199 kr
Man kan ju ocks resonera s att fr 199kr/st s kper man bara ngra i reserv. En dubbelt s dyr hller ju inte heller fr en bra trff av en yxa...
S sm modifikationer som mjligt r nog bst. D r det enkelt att stta dit reserven. Att optimera hllbarheten fr mycket genom modifikationer r kanske att g ver n efter vatten. Jag gissar att motorerna nd kommer att ge sig fre vxeln, eftersom vi kr med hg spnning. Kan man d byta hela motorpaketet i en del s har man ju en ny vxel p kpet.
Ha Kul
STB
Har tittat p en svensk sida som har ELECTRONIZE fartreglage 43VR (http://www.fapo.sewww.fapo.se), 2 st av dessa skulle vara hlften s dyrt som IBC, har separat mixer som jag skulle kunna koppla in mellan dessa. ngon som har erfarenhet av dessa ?
Rcker det med reglagens 10 AMP fr skruvdragarmotorer p 18 volt ?
OM jag kper IBC s ska jag gra hela radioinstallationen lstagbar s att jag kan flytta runt den mellan olika robotar som jag har FW, LW och ev en HW som r p gng nn gng
Som du mrkte under trffen igr s krvs det inte mycket fr en skruvdragare med plast vxel ska g snder. Jag kpte det billigaste 18V skruvdragarna som fanns p Jula, och nu efter en seris match s brjar dom fela. Skulle tro det r samma som du beskriver.
Om du kper 18V motorer s br du kra p 24V. Att gra som jag, 18V motorer p 18V ger knappt ingen vinst p det.
Skruvdragar motorer r populra fr att dom r billiga och inte behver ha ngon komplicerad uppsttning, som t.ex. Gold motors eller Astroflight, men det jmnar ut sig i lngden. Dom motorerna du har verkar bra, ka bara storleken p hjulen, eller ngon sort utav utvxling.
IBC r vldans bra med tanke p vad den innehller. Den har t.ex Flip input, vilket gr att hjulen vnder hll nr enheten har vnts upp och ner. En tredje kanal fr ett aktivt vapen och Low voltage cut-off, dvs. att den knner av vid lg spnning och inbyggd failsafe med mera. Du kan kpa en billig fartreglage, men tvungen senare att kpa till eller en extra medan den dyrare hller lngre. Vi kan fylla en hel trd med bara bra och dliga saker mellan de tv modellerna, men komma fram till samma sak.
Om jag skulle vara tvungen att kpa ett nytt fartreglage s r budget ngot som styr ver vad jag vill lgga ut p sdant.
Kolla med andra i dom utlndska trdarna vad dom anvnder och har fr tips. Bttre att frga ngon som r mer erfarenhet n vi f Svenskar som just hade vrt strsta FW mte :crazy: