-
FRA / DRG / GRA
Vet inte hur mnga rster det r numera, men jag lgger min p Svenska Robottvlingsfreningen. Jag tror inte att ord som kamp eller liknande bdar gott fr eventuella sponsorer. Jag vet dock inte om jag gillar att frkortningen SVEROT pminner s pass mycket om SVEROK.
-
FRA / DRG / GRA
Jag hller med Chistian angende SVEROT. Det var dock mest avsett som ett exempel p akronymbaserat namn, snarare n ett frslag.
Svenska Robottvlingsfreningen r dock ett alldeles utmrkt namn, som ven jag lgger min rst p. Tyvrr verkar alla tnkbara kombinationer av det vara upptagna i .se-domnen.
/Tomas
-
FRA / DRG / GRA
Vet inte om det r fr lngt, men fljande adress r ledig:
http://www.svenskarobottavlingsforeningen.sehttp://www.svenskarobottavlingsforeningen.se
-
FRA / DRG / GRA
tja...r nog lite lngt...man vill nog ha en adress som man bara kan sga till nn utan att skriva upp den...
Frresten, ska detta tolkas som att alla som inte har sagt sitt hller p Svenska Robottvlingsfreningen? I annat fall kan vl dessa individer skrika nu?
-
FRA / DRG / GRA
Ifall vi kan komma p en bra frkortning eller akronym s skulle man ju kunna anpassa adressen efter det, d blir det i alla fall kortare.
-
FRA / DRG / GRA
menar du att SVEROT.se blir addressen eller?
-
FRA / DRG / GRA
SVEROT r ingen bra akronym enligt mig, tnkte mera p ifall vi kunde komma p ngot annat.
http://www.srtf.se
-
FRA / DRG / GRA
Quote:
Frresten, ska detta tolkas som att alla som inte har sagt sitt hller p Svenska Robottvlingsfreningen? I annat fall kan vl dessa individer skrika nu?
Hmm... Jag rstar fortfarande fr Svenska Kamprobotfreningen. Men rligt talat s spelar det ingen strre roll.
-
FRA / DRG / GRA
jag rstar p Svenska Kamprobotfreningen fast det spelar ingen strre roll fr mig heller.
-
FRA / DRG / GRA
Jag har gtt igenom de lite ldre meddelandena, och det r vldigt jmnt. Frslag, vi borde kanske fundera ver vilket utav frslagen som har bst frkortning eller akronym?
Svenska Kamprobotfreningen:
Petter
Jonas
Danny
Erik
Svenska Robottvlingsfreningen:
Tomas
Stefan
Christian
Markus
Anders
-
FRA / DRG / GRA
Kamp lter hftigt men har just nu i alla fall en klart negativ klang i media: Kamphundar, Kamp mot terrorn m.m.
I mitt tycke lter Kamp lite mindre serist n Tvling i ett freningsnamn och risken r att flera (andra freningar och eventuella sponsorer) tycker likadant.
Jag tycker ocks att Kamprobot ligger bttre i munnen (d.v.s r lttare att sga m.m) n Robottvling men av ovanstende orsak s knns det lite snett just nu att ha Kamp i ordet.
Bara mina tankar och kanske inte alls vad ni andra tycker.
-
FRA / DRG / GRA
„r inte bara i robotwars som man tvlar med robotar. Jag vet flera tvlingar dr man tvlar med robotar som inte har med robotwars att gra.
Kamprobotfreningen riktar mer in sig p jusst robotwars. D vet man att det r robotwars och inte robotfotboll.
Jag rstar p Svenska Kamprobotfreningen.
-
FRA / DRG / GRA
Visserligen, men det r vl inte bara Robot Wars vi hller p med? Bde dckinsamling och hinderbana frekom ju under Gteborgsmtena?
Fr tillfllet ligger rstningen lika, s vi borde kanske vi fundera ver vilket utav frslagen som har bst frkortning eller akronym innan vi bestmmer oss?
-
FRA / DRG / GRA
Men om vi fr upp ett namn och en hemsida, kanske vi ska ha ngra repesetanter fr olika viktklasser i Sverige. Jag skulle fresl Team Bovik som repesetant fr Myrviktare :proud:
Jag har nog rstat tdigare, men nu sger jag Svenska Robottvlingsfrreningen. Knns bttre fr mej att sga det.
-
FRA / DRG / GRA
Du hade rstat tidigare, men jag glmde inkludera det. Det r dock fortfarande mycket jmnt, och det kommer antagligen frbli s under hela omrstningen.
Svenska Kamprobotfreningen:
Petter
Jonas
Danny
Erik
Johan
Svenska Robottvlingsfreningen:
Tomas
Stefan
Christian
Markus
Anders
Joacim
-
FRA / DRG / GRA
Anledningen till att jag inte gillar Svenska Robottvlingsfreningen r att det r ett riktigt tungvrickarhngagubbeord. Men ni kan ha rtt med det dr att Kamp har en negativ klang. Kan vi inte komma p ngot kortare utan negativ klang tro?
-
FRA / DRG / GRA
Svenska Tvlingsrobotfreningen knns inte s kort men man vrickar inte tungan lika ltt.
Ha Kul
STB
-
FRA / DRG / GRA
Svenska Robottvlingsfreningen
www.svenskarobot.se?
-
FRA / DRG / GRA
Problemet r att ord som Svenska Freningen mste vara inkluderat, och d tillkommer en massa bokstver. Det kortast mjliga skulle vara Svenska Robotfreningen (ett namn som faktiskt r ledigt).
Era sikter?
-
FRA / DRG / GRA
Jag kanske inte har s mycket att sga till om, men jag mste medge att Svenska Robotfreningen lter absolut bst.
-
FRA / DRG / GRA
Klart du har ngot att sja till om! Alla sikter har betydelse i dagens lge (speciellt eftersom du gillade mitt frslag). :proud:
-
FRA / DRG / GRA
Varfr mste Svenska vara med?
Ha Kul
STB
-
FRA / DRG / GRA
LOL...
Men Christian har i rtt i att allas synpunkter r viktiga och beaktas. Vi r ju ingen diktatur.
Svenska Mrdarrobotfreningen kanske? ;)
Det r ganska mycket som kan samlas under namnet Svenska Robotfreningen tyvrr. Vi kommer troligen f 100-tals felaktiga mail/frgor m.m s ngot med tvling/kamp/fight eller liknande borde nog finnas i namnet.
-
FRA / DRG / GRA
En rst p Svenska Mrdarrobotfreningen! :proud:
-
FRA / DRG / GRA
Tja, jag Aaccosierar inte mrdarrobot med ngot negativt. Naturligtvis frutsatt att mrdarroboten r min och den inte vnt sig mot sin herre. :proud:
Skmt sido. Vi borde kanske jobba lite mer mlinriktat med namnfrgan. Vad sgs om att samla in serisa frslag och om ngon mnad sammanstlla en lista med dem. Vi rstar sedan p dem, och de 2-3 frslag som ftt flest rster gr vidare till nsta omgng, dr det vinnande frslaget utses. Vi br ven ta in frslag p domnnamn, vilket delvis hr ihop med namnfrslagen. Fr .se-domnen finns ett utmrkt verktyg hos www.nic.se fr att kontrollera om namnet r ledigt.
/Tomas
-
FRA / DRG / GRA
Varken svenska eller freningen mste vl vara med i namnet. Jag tycker dock att det r bra om de r det. Svenska understryker nmligen att det rikstckande organisation, medan freningen talar om att det r just en frening.
/Tomas
-
FRA / DRG / GRA
Tja, nu har det vl gtt en mnad senast sist?
-
FRA / DRG / GRA
Har vi rknat med alla rster?
Kanske skulle vara vrt att gra en poll, en rstning som visar hur mnga procent som vill ha det hr namnet. Det blir dock svrt att bara f svenskarna att rsta, det kan bli s att obehriga rstar.
-
FRA / DRG / GRA
Vgar man be om en kort resum av detta mne? S att man vet vad som r aktuellt p denna fronten.
Mvh Mrten
-
FRA / DRG / GRA
Vi diskuterar just nu vad som skulle vara ett bra namn p en frening med robotar hr i Sverige.
Det har huvudsakligen handlat om dessa tre frslag under den senaste tiden, och kommer det inte upp ngot nytt ngorlunda snart anser nstan jag att det r dags att rsta. Denna trden har nd hllit p sedan brjan p sommaren!
Svenska Kamprobotfreningen
Svenska Tvlingsrobotfreningen
Svenska Robottvlingsfreningen
Era sikter?
-
FRA / DRG / GRA
Om jag har rstrtt i denna frga skulle jag nog rsta p Sverot, svenska robottvlingsfreningen, om vi inte ska ha ngot internationellt anpassat namn?
-
FRA / DRG / GRA
Svenska Kamprobotfreningen helt klart.
Vi sysslar INTE med allt vad tvling med robotar innebr. Sunt bondfrnuft!
-
FRA / DRG / GRA
Innan vi brjar rsta br vi samla ihop alla frslag, och grna ngra nya. Christian, du brukar vara en klippa p snt hr s kan du ta dig att sammanstlla dessa? Ju fler frslag vi har, desto strre r chansen att hitta ett bra namn. Drfr r det bra om ALLA kan frska komma p ngra nya frslag. Var kreativa och utva inte fr mycket sjlvkritik.
Nr vi tycker att vi har ett gott antal frslag (alternativt en deadline) genomfr vi tv rstningsomgngar. En nomineringsomgng dr alla fr nominera 2-3 frslag beroende p hur mnga vi fr in, och sedan en rstningsomgng dr man endast fr rsta p 1 av de nominerade frslagen.
Johan: Varfr skall vi inte syssla med allt vad tvling med robotar innebr? „ven om vi sjlva kanske inte har ngot intresse av annat n robotkamp, s finns det vl ingen anledning till att inte hlla drren ppen fr de som skulle vilja syssla med ex.v. robotfotboll. Tnk p att ju fler medlemmar freningen fr, detso mer kan vi tnkas f i ekonomiska bidrag.
/Tomas
-
FRA / DRG / GRA
Tomas: Jag har alltid trott att vi enbart snackat om robotwars. Jag vet inte mycket om detta med att starta en frening. Och om den ska strcka sig ver alla robot-grenar s fr jag/vi? kanske tnka om.
-
FRA / DRG / GRA
Jag r iaf p din sida Johan ;)
Sjlvklart ska det vara Svenska Kamprobotfreningen...men vi fr vl vika oss om alla andra vill ngot annat....
Vi har gott om frslag...lgg upp en officiell rsttrd.....rsta....och s r det frdigt....behver inte vara mer komplicerat...
-
FRA / DRG / GRA
varfr inte: swedish fighting robots s blir det lite internationellt p en gng, och en sjyst logga s klart typ robotwars logga.
-
FRA / DRG / GRA
Drfr att d blir det precis som namnen p alla andra freningar?
-
FRA / DRG / GRA
Jag har tagit del av era argument och mste faktiskt sga att jag har ndrat mig lite och tycker att det ska vara ngot i stil med svenska kamprobotfreningen.
Det finns ju inget som sger att man inte kan starta en systerfrening med andra tvlingsrobotar men jag tror att det r viktigt att vi inte tar oss vatten ver huvudet s hr i brjan.
Att bero p att ta sig vatten ver huvudet s fddes en liten tanke i mitt huvud. Har ngon funderat p om vi inte skulle ta och starta ngon sorts helnordisk frening fr att bli lite bredare och strre och f in fler robotwarsfans? Scandinavian fighting robots... Bara en tanke..
//
Mvh Mrten