Men vad fr vandrarhem/Hotell/Motell finns det i nrheten? ni som bor dr kanske kan ta reda p.
Printable View
Men vad fr vandrarhem/Hotell/Motell finns det i nrheten? ni som bor dr kanske kan ta reda p.
Det finns en campingplats precis dr bredvid. 3 minuters gngvg till arenan :).
Priser och tillgnglighet vet jag dock inget om. Tltplats borde det nstan alltid finnas plats fr i alla fall...
Annars kan man campa p arenan.
Som jag hrde var det inte s bra id, va? Vilka var det, som sov mitt i arenan?
Team Bad Teeth gjorde det, jag tror dock att det gick ganska bra fr dom
He, d fr man se upp fr morgonpigga testkrare:proud:
Campingplatsen heter Krralunds Camping, och ni kan lsa om den hr: http://www.liseberg.se/campinghttp://www.liseberg.se/camping
Utver vanlig camping finns dr ven hotell, stugor, vandrarhem och rum. Utver detta finns ven tillgng till en frukostbuff, vilket inte r helt vanligt p campingplatser. De har dessutom ppet ret runt, om vi skulle trffas under ngon annan del av ret.
/Tomas
Vi sov tre pers i ett ganska stort tlt p grset mellan parkeringarna. Det lutade dock lite och jag kan inte rekommendera denna lsning frutom till de som verkligen vill spara p slantarna :).
Vi var vl ganska stela p morgonen samt var lite oroliga fr eventuella Securitas m.m som mycket vl kunde ha kommit och krt bort oss nr som helst.
Sledes, om inte campingen kostar vansinnigt mycket s blir det nog det vi vljer i r...om det inte r proppfullt i r ocks p grund av Gteborgsfestivalen.
Bokar man plats i god tid, s br det knappast vara ngra problem att f plats.
Priser hittar ni p deras hemsida. Faktum r att om man slr sig ihop och tar en stor stuga med fem bddar (Lisebergsbyn), s kostar det 1045 kr fr en natt mellan fredag till sndag eller 1890 kr fr tv ntter under helgen. D r frukostbuffn inkluderat, samt alla andra bekvmligheter som dusch, sng, microvgsugn mm. 209 kr per person knns inte s farligt med tanke p vad man fr.
/Tomas
OK! „r datumet spikat d, eller? Fr det priset s r det ju helt klart vrt det men d mste man ju vara 5 pers!
Johan och jag r ju rtt skra s d behvs tre stycken till s kan vi boka en stuga i tid.
S, vilka r intresserade av att bo i stuga med Team Bad Teeth? (Vi lovar att borsta tnderna :proud:)
Hmmm, lste nog lite vl optimistiskt i prislistan. Under semestern visade de sig ha lite hgre priser med lgre service. Frukosten och sngklder inkluderas ex.v. inte. :sad:
/Tomas
Ngon som har tnkt p att vrdret kan bli dligt just den helgen....? Vad ska vi gra d...skaffa ett nytt stlle eller flytta om datumet...?
Jo, vi har tnkt men just nu r enda planen att kra p lrdagen och ha sndagen som reservplan.
Att flytta datumet kan bli svrt med tanke p ev. camping-, och hotellbokningar.
Vi funderar naturligtvis vidare p ytterligare rervplaner.
/Tomas
Okej....vad sgs som trofr?.....bara att svetsa ihop lite skrot :)
en frga till.....hur mnga personer/robotar kommer? Jag kommer med:
Flippt! (Ant)
Trackie ((kommer nog ndra det) FW)
Speedie ((---------||--------) Ant)
S bara en robot kommer, eftersom ni anser att Ants inte rknas som robotar......no offense!
Tungviktare:
* Team Bad Teeth - Kan troligtvis komma.
* Team Breakfast - Kan komma.
* Team Rawbot - Kan komma.
* Team Silverbullet - Vntar fortfarande p svar.
* Jonas - Vet inte, men ska frska.
* Petter - Vet inte, men ska frska.
* Lennart - Vet inte, men ska frska.
* Love - Vntar fortfarande p svar.
* Mats - Kan troligtvis inte komma (fr lngt att ka).
Fjderviktare:
* Joacim - Kan troligtvis komma.
* Team Blast - Vntar p svar.
Myrviktare:
* Team Bad Teeth - Kan troligtvis komma.
* Team Bovik - Kan komma.
* Joacim - Kan troligtvis komma.
* Niklas - Vntar p svar.
Nja, allts, kommer jag tar jag med min ant, och eventuellt min HW (om den r ngot som liknar frdig)
Det skall bli intressant att se om det blir fler fungerande tungviktare n frra ret. Fler robotar verkar det bli i alla fall.
/Tomas
ja, jag hoppas jag hinner frdigt med min HW.
Som jag tidigare sagt s vet jag inte om jag kan komma. Om jag kan det s vet jag inte om jag har nn fungarenda ant, men har jag det s kommer den med. Sparc kommer den heta isf.
Inte Charley d?
Nepp Charly r dd. :/
Vad r det som gr en robot dd? det r ju bara att byta servon och lite annat krux som behvs och behlla namnet.....
Du var ju dr...batterierna hade ju rostat snder m.m :). Lika bra att lta den vila i frid...
Just nu vilar den ovanp ett av mina sortimentskp fr elektronikkomponenter. :) Mottagaren r kass x tyvrr. Vrdels rckvidd och strningsknslig av bara msdos.
Ey! Mobba inte MS-Dos (det r faktiskt vldigt stabilt).
Kanske Gteborgarna kan stta upp skyltar i nrheten s man kanske kan f lite publik :)
eller ska vi frska gra det s undanskymt s mjligt?
man kan ju frga pressen om dom vill komma? d kanske fler blir intresserade att bygga
Frra gngen kunde/ville vi inte sl p stora trumman och kontkta medierna. Det var ju ganska oskert om Rawbot skulle f ngot motstnd alls. Den hr gngen kan man ju faktiskt tipsa medier och ev locka publik. Publik kan ju vara negativt tack vare att vi inte har arena med stngsel. Dessutom kan man ju inte ha dyrbara prylar liggande om det finns oknda mnniskor dr. Reportrar r dock alltid vlkomna.
Ha Kul
STB
Jag vet inte om jag har nmnt detta tidigare, men jag kontaktade Landet Runt fr ett tag sedan. Dom var mycket intresserade av att komma!
Hmm jusst nu r ju bara en robot frdig av alla HW.
S BOMB skert r det inte.
Vi vntar p vr kolv, nr den kommer s blir det antagligen massor med bygga :).
Har Ni, Team Rawbot uppgraderat er robot?
Jag ska ringa det –rebro Universitet som jag skt till och frga nr plugget brjar. S att jag skert kan komma till GBG.
Vi lr ju inte tappa ngra kedjor igen i alla fall.
/Tomas
Hehe, jag hrde om era kedjeguider, dom r lite omtalade nu p forumet.
http://www.fightingrobots.co.uk/discus/messages/260/1882.html#POST13483http://www.fightingrobots.co.uk/disc...html#POST13483
kan man inte fixa nt stngsel d?
Ingen dum ide med stngsel faktiskt. Vi var kanske lite naiva frra ret nr vi krde hejvilt utan skyddsgrejjor?
Det behver ju inte vara ngot supersnyggt med skottskert glas m.m utan bara en slags inhgnad fr sjlva de aktiva robotarna. D slipper vi slaktade smbarn och krossade husdjur :)
Slaktade smbarn :D Fanns dr inte betongsuggor som ni kunde anvnt som avgrnsning till arenan eller det kanske var p en annan arena som kom som frslag innan ni bestmde er fr denna?
Betongsuggorna vger massor...ven om Rawbot och Silverbullet flyttade p dem lite d och d :). Om fyra man hjlps t s kanske det gr att flytta dem, men inte s praktiskt. Samt att vi lnar ju parkeringplatsen s vi har inte rttigheter (tror jag?) att flytta runt suggorna. Kanske inte s bra heller om vi skulle rka ha snder dem...
Det jag funderade p var vl typ polisens kravallstaket eller kanske bara ngra trstockar som avgrnsar ytan. Det kanske till och med rcker med ett kritstreck p marken, p behrigt avstnd fr att varna publik mot robotarenan?
Vi har funderingar p att frska fixa en innre barrir till rets mte. Vi klurar lite p konstruktion fr att den enkelt skall kunna monteras ner. Sedan br ven frvaring mm. lsas.
Jag skulle grna rekommenrera alla att lsa genom FRA Event Saftey Guidlines, fr att f en insikt om vilken skerhetsniv man br hlla. Helst vill vi ju komma upp i en klass 3 arena, men mer realistist r kanske en klass 4. P tillstllningen i somras var arenan av klass 6, och borde verhuvudtaget inte tilltit tungviktare. Det fungerade dock p.g.a det lga antalet deltagare och skdare. En frhoppning r att tillstllningen i r blir lite strre, och d mste skerheten hjas. Vi vill INTE rka ut fr att ngon blir skadad av ex.v. en skenande robot. Framfr allt inte utan att kunna visa att vi vidtagit tgrder fr att frska frhindra det.
Ni hittar FRA Safety Guidlines hr: http://www.fightingrobots.co.uk/safety.htmhttp://www.fightingrobots.co.uk/safety.htm
/Tomas
Har ni bestmt ngot n?
Vi bestmde vl sista helgen i juli/frsta helgen i augusti? Eller minns jag fel nu?
Det stmmer. Vi siktar p den 31/7, och har den 1/8 som reservdag om det skulle regna.
/Tomas