Erik: Tnker p Team Final Solutions Antonov som r byggd p en leksak. Den blev svrt strd av andra sndare och hade alldeles fr stor svngradie.
Danny: Ja.
Printable View
Erik: Tnker p Team Final Solutions Antonov som r byggd p en leksak. Den blev svrt strd av andra sndare och hade alldeles fr stor svngradie.
Danny: Ja.
fin fint :)
bygger sjlv en ant nu av en mini radiostyrdbil som jag ftt. gr den mest fr skojs skull. Om han vill ha skoj s ska han f det :)
har inte tnkt att tvla direkt fr motorerna r pytte sm kolla min profil dessutom s blir det inte bilstyrning.
Aha, snna dr 250 kr radiobil som batterierna tar slut efter 1-2 minuter, och studsar bara till och stannar om den kr p ngot?
D kanske du akn bygga en fleaweight, vger 75g, om inte mindre. Fast, om du ska f ngon styrka i den s kanske du kan gra en worm gear
ar ocks haft en sn, satte dit plexi skivor p sidorna och krde runt, hade en mini robot :) (anser jag *blink* )
Nu drar jag ivg till flygplatsen och vntar p Johan och Mikael. Som ni kanske vet s ska vi till England och tvla Igen
Nu har Flippt!´s flipper arm blivit frbttrad och mycket mindre hastighet p robot fr att kunna kontrollera den. Den kan ocks vnda sej frn alla hll :)
Buddy r en ny ant hos mej, och trodde inte att det skulle bli en Entrant rip-off :crazy:
Vi hrs p sndag, fr nu ska jag g och kpa godis som ska rcka hela helgen :)
Nu r vi tillbaka frn AWS16.
Det var ingen uppvrmning. SUB kom under alla motstndare och vann AWS16. Vacuum fungerade bra och hade en verlgsen knuffkraft. Den kom 2:a. I finalen lyckades SUB kila sig under Vacuum s att den efter en stund tappade suget. EntrAnt kte ut i sin tredje match d vi frlorade mot Flippt!.
En ny arena med plant golv och en-mot-en-matcher var troligen till vr frdel.
Bra jobbat!
Jag mste sga att det verkkligen lter som en total svensk dominans. Bra att den finns ngonstans i robotvrlden. :wink:
/Tomas
Grrr...vi har en europeisk mstare men ingen direkt info om roboten :sad:.
He he, skojar bara Team Bovik. SUB verkar vara en mycket uppskattad robot p AWS16 och det vore kul att f lite mtt p den...ultra low sger ju en del men inte allt :proud:.
Vacuum kvarstr dock som min absoluta favorit ngonsin, trots att den bara kom 2:a :proud:. Helt unik och fantastisk design. Alla kan bygga en flipper/spinner/pusher mer eller mindre bra men Vacuum r det nog f som kan terskapa utan rejlt industrispionage, he he.
Grattis ocks till Joakim och Flippt! som verkar ha klarat sig bra. Tyvrr finns ingen resultatlista nnu s vi vet ju inte var den hamnade.
Tack.
SUB mtt:
B: 14cm L:10cm H:24mm
Vi har hoppats p att Vacuum skulle vinna enda sedan introduktionen i AWS 13 men den har haft problem hela tiden. S nr vi ntligen fr den att fungera s stjl SUB ovntat showen. Vad som helst kan hnda i robotkamp.
Websidor om AWS16 och SUB kommer.
Nu finns det AWS 16 resultat p
http://antweight.co.uk/http://antweight.co.uk/