-
Re: Fartreglage?
„ven jag hade lite strul med min sabertooth 2x10rc i brjan men det lste jag genom att prova lite olika instllningar p dip-switcharna, kan skriva vilka lgen mina str i om du vill, det fungerar klanderfritt fr mej. men som sagt du kan ju ha rkat stllt in det lite konstigt som Joacim beskrev ovan.
-
Flj bara lnken som jag skrev tidigare, s har du en guide till vilka instllningar som du ska ha.
-
Ngon som vet vart man kan hitta nedladdningsbara manualer till borstlsa fartreglage ifrn Above All ??
-
Vet inte om det r sent att frga, men vad fr typ av fartreglage behver du manualen till?
EDIT:
Vet inte om det r just de du behver en manual fr, men kolla hr:
http://www.align.com.tw/html/en/rcworld/c_assemblye.htm
-
Jag ska frska lnka till en bild p fartreglaget... :)
http://www.mft.nu/es/product/product...675&visible=2#
-
Slng ivg ett mail till MFT och frga om det finns en digital manual fr den.
-
Gr det att anvnda den typen av fartreglage till robotar?
Ha Kul
STB
-
Fr nog ta och gra det..
Jag har en borstls motor p 2000 watt som jag tnkte anvnda till vapnet p roboten.
Frhoppningsvis kommer det att bli en rtt elak grej... :D
-
Jag gissar att den r optimerad fr flygplan och d har den ingen positionsinformation nr motorn gr p lga varv. Elektroniken skickar d helt enkelt ut lite strm och hoppas p att motorn snurrar med. Strmmen r ju direkt proportionell mot momentet s startmomentet r lgt. Nr varvtalet kar kan elektroniken mta den back-EMK som motorn genererar och frst d kan elektroniken dra p full strm.
Problemet uppstr om man har ett stillastende drivhjul som behver ett stort startmoment. D mste det finnas en separat positionsgivare s att elektroniken vet hur strmmen skall styras.
-
Det r sant, men jag tror (och hoppas) att det ska fungera iallafall.
Om min id fungerar s kan vapnet bli riktigt kraftfullt, och gr den
inte det s fr jag fundera ut nnting annat istllet...