-
Batterier
Danny, ld ihop. Om det inte r alldelles fr tjocka och trkiga sladdar. Kapa upp dem i precis lagom lnga snuttar, ld ihop alla sladdar som ska till samma stlle och ld fast en kabelsko dr. Det r en del jobb och frberedelser men helt klart vrt det. Om du har en bra ldkolv och ordentligt med ldpasta s ska det inte vara fr krngligt.
Christian! Hur gr det fr dig? Vad r er status?
Mvh Mrten
(Message edited by the_rose on January 25, 2006)
-
Batterier
Nja det e en del 6mm2 kablar och den strsta kabelskon jag har e 6mm2 :/
Fr nog testa det med alubiten, kan ju alltid skydda ledande metall med lexan eller s.
Vill ha s lite som mjligt i roboten svetsat / ltt fr att s enkelt och snabbt kunna byta / reparera eventuella skador osv
Sen s min ldkolv e snder tydligen, anvnde den 1 gng fr lnge sen i ett par minuter sen har den varit oanvnd men den blir inte varm nnstans.. :sad:
-
Batterier
Aluminium kan vara ganska olmpligt. Aluminiumoxid, som bildas omedelbart i kontakt med luft, r en bra isolator. Om man vill ha bra kontakt s br man anvnda koppar alternativt se till att sjlva kablarna ligger i direkt kontakt med varandra.
Ett av de snyggaste stten r att stta en ringkabelsko i ndan p varje kabel. D r det bara att tr allihop p en skruv. Det blir skra anslutningar och det r ltt att koppla om och serva.
-
Batterier
hmm det vart bra ider, ska se vilken jag gr, tackar!
-
Batterier
jag anvnder det sttet med ringkabelskor och en skruv igenom och det funkar jtte bra:)
-
Batterier
Du menar s hr ?
Kolla p bilden i min profil
„r frnicklade skenor av koppar
Har ett par liggande om du r intresserad, men plattan av plast fr du gra sjlv,eller vill du att jag ska gra den och montera dit skenorna ?
om s r fallet s fr vi komma verns om ett pris...
-
Batterier
S vackert! Sjlv hade jag nog bara staplat kabelskorna p en skruv men skenorna gr ju att det ser mycket snyggare ut.
Sen antar jag att du monterar microbrytarna p tv servon och vips s har du en enkel och robust motorstyrning. Nr fr vi se den kra?
-
Batterier
Nice matts.
D har ju ngot som rullar nu antar jag :).
D krvs videos!
-
Batterier
Yes det va ungefr sdana jag menade Mats.
Ska se om jag kan fixa nn liten kopparbit frn lokala pltnissarna.
Bilderna ser bra ut Mats, har du kommit fram med ngon skiss eller liknande p designen?
-
Batterier
Har mycket arbete kvar att gra innan roboten r krklar, det som var p bilderna r det som finns.
har 4-kantsrr till ramen ,men inga delar gjorda till infstningen av hydraliken eller nn plt till skalet.
sen blir det ka av