-
Radiostyrning?
OK, d behller jag nog min ett tag till, den har ju lite sentimentalt vrde.
Jag behver bara titta p den fr att f klara minnesbilder av krigsliknande scenarior med ett radiostyrt flygplan fallande frn himlen ner i hsthagar och buskage och allt mjligt. Ett flygplan i spillror som man jobbat med i flera mnader och lagt ner en hel del pengar och sjl i ;-(
-
Radiostyrning?
Har bestllt radio p 35 mhz 4 kanaler med 4 servon i slutet p frra veckan, vntar p att den ska dyka upp...
-
Radiostyrning?
radion och mottagaren r ntligen hr, bara en frga, spelar det nn roll vilket hll man vnder kontakterna till servona nr dom kopplas in i mottagaren, eller gr servona bara baklnges ?
radion r en 4 kanals hitec fokus 4 med 7 kanals mottagare
-
Radiostyrning?
De ska vara vnda p rtt hll, annars blir det trkigt ;)
-
Radiostyrning?
glm inlgget ovan, det lste sej, bara man hade kollat ordentligt p kontakterna.
radion fungerade inte, mottagaren lever sitt eget liv, servona rr sej hit och dit hela tiden och svarar inte p radion, ja kristallerna r p samma frekvens = trasig. ska skicka tillbaka radion och f tillbaka pengarna, kul va ???:sad:
-
Radiostyrning?
hmm, kr du med ngot imellan servona och mottagaren? T.ex. reler eller regulator?
Hehe, en annan kul grej var att min mixer som jag kpte inte klarade 7,2V. Skitkul va? Haha...ha.......ha.........
-
Radiostyrning?
nej, nej, nej, inga konstigheter hr inte, servona direktkopplade till mottagaren, servona vickar oavsett vilken kanal jag kopplar dom till 1 eller 7 fast bara kanal 1-4 r anvnds p sndaren.
gr det inte att koppla en spnningsregulator typ 7806 till mixern fr att f ned spnningen till 6 volt ?
-
Radiostyrning?
Vad ska du ha radion till? Antweight eller tyngre viktklass? „r radion fulladad? „r mottagar battriet laddat? Finns det ngot i nrheten som kan stra radion?
Jo det gr skert, men det nda man fr r mer vikt, s jag (till min myra) fredrar hellre att antingen ha kvar 7,2V eller bara ta bort en cell fr att f 6V
-
Radiostyrning?
radion ska vara till en HW, den hydraliska krossaren som du kanske har lst om d och d.
det finns inget som str mottagaren, batterina var ok. kanske en som suttit i ett kraschat flygplan eller kommit in vatten i nn gng.
enligt bruksanvisningen r flygradion och sndaren 10 r gammal, vet inte om den har blivit omilt behandlad eller ftt fr mycket spnning nn gng, kan bli mycket skumma fel d.
-
Radiostyrning?
Behver kpa radiostyrning nu.
vad tycker ni om den hr?
http://www.hobbex.se/default.asp?ProductID=5629http://www.hobbex.se/default.asp?ProductID=5629
eller hittar ngon ngot bttre tipsa grna mej.