-
Aktuellt robotsnack
Precis som christian sger r det de 4 gngade hlen i framndan p motorn och inte axeln som jag pratade om.
Fr att frtydliga ytterligare kan jag sga som s hr: #8-32 tolkade vi som 8/32=1/4tum men i sjlva verket r det #8 som sger att det r 1/8tum och 32an str fr gngstignenen.
Mvh mrten
-
Aktuellt robotsnack
Ah, skulle lst lite nogrannare.
Infstningen av mortorerna vi hade i Alingss var en snabbfix vi gjorde fr att hinna. „ven om den fungerade ver frvntan var den lngt ifrn tillrckligt bra, och skall frbttras till nsta gng.
/Tomas
-
Aktuellt robotsnack
Fr vrigt har vra Magmotorer kommit nu. Ur en motorfetischists gon ser de ruskigt vackra ut. :)
Projektet brjar arta sig med andra ord. Hur gr det fr er?
Mvh mrten
-
Aktuellt robotsnack
jod det gr bra, hller p fr fullt med fstplattan mellan el motorn och hydralpumpen till min krossare som bara ska finjustera eventuella mtt p
har fixat stnkskydd till min lttviktare s att det inte kommer in grus i kugghjulen nr man kr ute.
-
Aktuellt robotsnack
Lter ju trevligt, vad var det fr robot som du gjorde mats? Lite statestik och ngra bilder?
I vntan p egen hemsida lgger jag upp en nyare cad-modell p senaste versionen av vran robot i min profil. Och fr att uppmuntra konversationen hr p forumet sger jag bara, har ni ngra frgor eller synpunkter s skriv grna ngot om vran robot.
Frrsten har ni ngra tips p team / robotnamn? Vi brjar f lite panik fr att vi har s dlig fantasi :) .
-
Aktuellt robotsnack
„nnu en mera allmn frga.
Vilken r eran absoluta favoritrobot?
-
Aktuellt robotsnack
Den amerikanska fjdervikatern(?) Helios r den grymmaste!
-
Aktuellt robotsnack
-
Aktuellt robotsnack
Slngde precis en titt under din profil, och roboten ser betydligt bttre ut n jag hade kunnat tnka mig. Men ska ni ha fyra Magmotors numera?
Jag gillar konceptet fr vxelldorna till drivningen, men jag r tveksam till om det r praktiskt mjligt, men motbevisa mig grna. :wink:
Det verkar ocks som om en stor del utav robotens vikt bestr av kugghjul!
-
Aktuellt robotsnack
Det ska bli ett nje att motbevisa dig angende drivningen Christian, ;)
Och det ska bli ett nje att testa hur vrat nya dubbelyxa-quadruppelmagmotor vapen ngon gng i framtiden. (en sdan dr elakt grinande smilie)
Jag r ganska orolig ver hur tunga vra kullager kommer bli, ldan vi ska hmta idag p lunchen lr vga en bra bit ver 25kg. Men man fr vl se hur mycket man kan svarva frsa och borra ur utan att minska hllfastheten fr mycket.