-
Ants
Har tnkt snart bygga min myra (wow) men ahr ett problem jsut nu, mina serveon fr bara kras p max 4,8v o jag har ett 7,2v Lipo acc ajg ska anvnda, jag ahr inte moddat servona ens o inte sett dem innan s ajg vet ej om de gr att modda. „r det ngon som vet var man kan kpa nn ntt liten spnningsregulator / hur man gr en sjlv eller har ngot annat tips?
-
Ants
Vad r det fr servon?
Om du vill lda lite sjlv s finns spnningsregulatorn TS7805CI p Elfa art.nr. 73-000-16
Datablad finns p Elfa http://www.elfa.se/pdf/73/730/07300016.pdfhttp://www.elfa.se/pdf/73/730/07300016.pdf
koppla enl sid 1.
Det r mjligt att det fungerar utan kondensatorer. Annars freslr jag
Elfa art.nr. 65-505-29 och 65-505-60
-
Ants
Allts....antingen ska du ha ngon form av motor (typ spinner eller liknande), eller ska du bara ha servos.
Om du ska ha en motor s skaffar du lmpligen ett fartreglege med inbyggd regulator. Om inte br du kanske vlja antingen ett batteri med lmplig spnning fr dina servos eller servon som pallar spnningen p ditt batteri. Annars brnner du ondig effekt.
-
Ants
Tack fr svaren. S jag behver kpa 1 regulator och 2 kondeansatorer, en av varje typ och lda ihop som de gjort lngst ner till hger p sida 1? Isfall vilken kondensator tror ni passar bst?
Jag ska anvnda servo till drift och vapen.
Servona r av mrket ACE R/C ,s str det iaf p paketen. Produkten har benmning: C1016.
-
Ants
Ah, d mste det vara Graupner, va? :)
-
Ants
Danny: Jag freslog tv kondensatorer i frra inlgget.
–ppna ett servo och kolla om kugghulet p utaxeln r 360 grader. Jag tror inte det och i s fall kan du inte anvnda det till hjuldrift.
I min profil finns en ny bild p SUB bygget. P Lrdag r det AWS.
-
Ants
Stiligt Bovik!
Hoppas Ni (+ Joacim sklart) fr det roligt p AWS.
-
Ants
fin fint:)
bygger sjlv en ant nu av en mini radiostyrdbil som jag ftt. gr den mest fr skojs skull.
-
Ants
Oj, jag redigerade inlgget men glmde kolla om det :sad:
Ok ett nytt frsk: En av var kondensator + den spnningsregulator du freslog ska ldas som p sidan 1 = passande spnningsregulator fr min myra?
Ska ppna servot nn gng under veckan, har haft fullt upp hittills under helgen.
-
Ants
Nr du har ppnat det, s skicka mej en bild p hur det ser ut inuti, fr jag tror jag vet hur man ska fixa sna servon, fr jag har haft mycket Graupner servon sjlv :)