laggigt kanske?
laggigt kanske?
Printable View
laggigt kanske?
laggigt kanske?
Mats, de dr batterierna p biltema, menar du de som beskrivs som:
Blyackumulatorer
Dessa blyackumulatorer r anvndbara bde vid cyklisk drift och som beredskapskraft. De r ventilreglerade och underhllsfria. Frslutet i ett hlje av svart hrdplast.
Lite irriterande att de skaffar sdant typ ett r efter att jag kpte syrabatterier...de dr r ju lika billiga...
(ja, jag vet att syrabatterier r otilltna, men jag kpte dem fr test)
Jag har en sdant batteri 12V 7Ah och en passande laddare som ock r kppt p Clas Ohlsson.
Bda prylarna r till salu :)
Batteriet och laddaren r cirka tv r gammla tror jag. Mycket lite anvnda bda tv.
Ok, men om det gr bra s vill jag prata mer med dig Mats ver ICQ senare men r det dryfit modellerna du syftar p? Vad rekommenderar ni fr motorer i en FW? Det ska vara 12V, vindrutetorkar eller flktmotorer? Hur mnga watt r ungefr de 2 sorter av motorer jag nmde? Eftersom de r ltta att f tag p! Frrestren jag har hrt att vindrutetorkar motorer ska vara grymt starka?
Vindrutetorkarmotorer r inte starka! Sen ger dom inte mer n ungefr 50W (p deras rekomenderade spnning).
Men flktmotorer r ett bra val, dom ger en hel del kraft (ungefr 400W r logiskt), samtidigt som dom kostar ganska lite. Men du mste fortfarande vxla dom.
Har du vervgt borrmaskinsmotorer?
http://www.technobots.co.uk/en-gb/dept_81.htmlhttp://www.technobots.co.uk/en-gb/dept_81.html (den nst lngst ner)vad tror ni om dessa fr en FW, kanske en LW?? Om jag fattat rtt s kan man ha rtt stora reler dr och p s stt klara av fina flktmotorer? :D
Danny,Min icq r:33087786, kolla icq,n idag.
Har inte provat vindrutetorkarmotorer, har sett i kataloger att dom har oftast ett lgt varvtal p utgende axel, men det finns undantag.
utgende varvtal p min robot (25 kg) med flktmotorer och 100 mm hjul r 430 varv (8.1 kg/timmen) 56-84 kg dragkraft med en utvxling p 7:1, motorvarvtal ca 3000, 0.2-0.3 Nm/st
Stmmer bra JONAS LINDE`N, det r dom batterierna jag menar.
ok, vad e det fr hjul du anvnder d?
100 mm hjul 32 mm breda, med slitbana av gummi. har suttit p nn liten rullkrrra antar jag, typ samma som sitter p affrernas kundvagnar (dom stora), du kan ju g och lna ett par en mrk kvll. :-))),ta med tv skiftnycklar.