-
Robotmte 2006
Ngot som vi verkligen saknat nr vi har krt med Rawbot i officiella sammanhang, r ett flygblad. Det hade varit vldigt bra att kunna stta ngot i hnderna p folk som r intresserade.
Jag vill drfr varmt rekommendera att ni gr en enkel lapp. Det viktigaste r att det finns ngon form av kontaktinformation, t.ex. adressen till det hr forumet. Grna ven adresserna till alla vra web-sidor och en lnk till reglerna.
Fr att fylla ut utrymmet skulle man kunna ha en tabell med vilka viktklasser som finns.
Ha Kul
STB
-
Robotmte 2006
Jag kommer det r 100% klart..men mer oskert om jag fr nn robot med mig :sad:.
Nr jag skulle testa de nya fartkontrollerna frn Electronize s brjade det ryka kraftigt ur den ena :sad:. Det verkar som om ett vanligt motstnd inte riktigt pallade fr 18 volt. Jag provade nmligen med 9 volt och 12 volt och d gr det bra...men motorerna gr seeeegt :).
Motorerna gr utan problem att kra direkt frn 18 volt batteriet men inte via fartkontrollen allts...suck... jag fr vl kpa ett 12 volt batteri och kra tillflligt iaf under trffen.
Ant: om allt klaffar till 100% s har jag Spinner version 2 med mig. Men jag kommer f jobba hela natten med den :).
Jag ska frska dyka upp s tidigt som mjligt till Katrineholm men det beror lite p hur mycket tid jag behver fr att knpa ihop robotarna p torsdagkvllen/natten.
Hres och synes.
-
Robotmte 2006
-Stefan- Det r redan gjort, skrev robotmte 2006 och 2 bilder p robotar +lnk till forumet :talker: Har ven gjort visitkort 50 st p datorn frra veckan, fr se dom p trffen...
-
Robotmte 2006
Johan: Jo, max 3 rullande ants, och p nt stt att gra ett bra system. Blir knockout bra, eller ska vi ta double knockout? D betyder det att alla fr 2 matcher minimum.
Hur Mnga FWs kommer d? Och om alla mter alla i den, hur mnga matcher blir det?
-
Robotmte 2006
min fw kommer ju iallafall:)
men det var en annan sak jag tnkte p om hur vi ska mrka vertyg och radion osv. tnkte att jag ska iallafall mrka mina vertyg med en bit gul eltejp p kanske inte det bsta men det r ju iallafall bra att kunna urskilja sina vertyg mot andras s man vet att man fr med sig rtt saker hem sen:proud:
-
Robotmte 2006
Nr det gller myror s freslr jag alla mter alla en mot en men vi tar bort alla matcher mellan myror i samma lag.
4 st FWs alla mter alla en mot en ger 10 matcher
5 st FWs alla mter alla en mot en ger 15 matcher
Det kan bli regn. Vi har ett partytlt 3x3m (Biltema 26-3241) ska vi ta med det? Funderar p att kpa en billig presenning och ett rep ocks kan vara bra att ha.
Vi frsker vara dr kl 09.00
-
Robotmte 2006
Hmmm
Totalt s borde vi f ca. 6 st ants, vilket ger 11 matcher, om jag inte har fel.
Ta med tltet ifall det skulle bli dligt vder, man kan aldrig vara nog frsiktig. Har ni plats i bilen fr det?
-
Robotmte 2006
har dliga nyheter:sad: jag kanske inte kan tvla med fw:n jag hll p att testa den nr det brjade ryka jttemycket frn en motor sen s nu funkar den inte alls:uhoh: ska frska att f igng den kanske kan byta ut motorn ska frska att f igng roboten igen om jag s fr jobba hela natten:uhoh: men om jag inte fr igng den s tar jag nog inte med den alls till katrineholm fr det blir bara jobbigt tycker jag:uhoh: anten kommer jag ta med mej iallafall och tvla med. nu ska jag iallafall ut och brja jobba p den fr verkligen hoppas att jag fr ihop den men kan nog inte hlla p hur lnge som helst eftersom jag mste ka kl 5 p morgonen fr att hinna fram i tid till katrineholm.
-
Robotmte 2006
fick inte igng fw:n:sad: tog bort motorn och frskte f igng den och fick det tillslut men d brja det ryka en massa s jag frskte byta ut motorn men d passade inte drevet p den motorn till vxeln :sad: och jag plockade isr roboten ganska mycket s jag orkar inte lgga ner flera timmar p att plocka ihop en robot och ta med bara fr att visa upp dessutom s har jag jobb kvar p ant:en s jag tar inte med mig el diablo till katrineholm:uhoh: men ta iallafall med mig ant:en och tvlar med. knns riktigt surt nu att en motor gr snder dan innan tvling iofs s var motorn den enda som var begangnad p roboten:sad:
-
Robotmte 2006
Lite uppdatering frn mej
Har lyckats ftt igng Accident nu, verkar funka fint.
Kommer bara ta med mej en antweight, d skadorna p Desire vart fr mycket fr att kunna fixa p en sn kort tid. Bara Flippt! kommer som ant.
Erik, borde det inte funka med tv drivhjul d, och lter dom tv andra var rullhjul? Kanske lite fr sent att gra det nu...