-
FRA / DRG / GRA
Kamp lter hftigt men har just nu i alla fall en klart negativ klang i media: Kamphundar, Kamp mot terrorn m.m.
I mitt tycke lter Kamp lite mindre serist n Tvling i ett freningsnamn och risken r att flera (andra freningar och eventuella sponsorer) tycker likadant.
Jag tycker ocks att Kamprobot ligger bttre i munnen (d.v.s r lttare att sga m.m) n Robottvling men av ovanstende orsak s knns det lite snett just nu att ha Kamp i ordet.
Bara mina tankar och kanske inte alls vad ni andra tycker.
-
FRA / DRG / GRA
„r inte bara i robotwars som man tvlar med robotar. Jag vet flera tvlingar dr man tvlar med robotar som inte har med robotwars att gra.
Kamprobotfreningen riktar mer in sig p jusst robotwars. D vet man att det r robotwars och inte robotfotboll.
Jag rstar p Svenska Kamprobotfreningen.
-
FRA / DRG / GRA
Visserligen, men det r vl inte bara Robot Wars vi hller p med? Bde dckinsamling och hinderbana frekom ju under Gteborgsmtena?
Fr tillfllet ligger rstningen lika, s vi borde kanske vi fundera ver vilket utav frslagen som har bst frkortning eller akronym innan vi bestmmer oss?
-
FRA / DRG / GRA
Men om vi fr upp ett namn och en hemsida, kanske vi ska ha ngra repesetanter fr olika viktklasser i Sverige. Jag skulle fresl Team Bovik som repesetant fr Myrviktare :proud:
Jag har nog rstat tdigare, men nu sger jag Svenska Robottvlingsfrreningen. Knns bttre fr mej att sga det.
-
FRA / DRG / GRA
Du hade rstat tidigare, men jag glmde inkludera det. Det r dock fortfarande mycket jmnt, och det kommer antagligen frbli s under hela omrstningen.
Svenska Kamprobotfreningen:
Petter
Jonas
Danny
Erik
Johan
Svenska Robottvlingsfreningen:
Tomas
Stefan
Christian
Markus
Anders
Joacim
-
FRA / DRG / GRA
Anledningen till att jag inte gillar Svenska Robottvlingsfreningen r att det r ett riktigt tungvrickarhngagubbeord. Men ni kan ha rtt med det dr att Kamp har en negativ klang. Kan vi inte komma p ngot kortare utan negativ klang tro?
-
FRA / DRG / GRA
Svenska Tvlingsrobotfreningen knns inte s kort men man vrickar inte tungan lika ltt.
Ha Kul
STB
-
FRA / DRG / GRA
Svenska Robottvlingsfreningen
www.svenskarobot.se?
-
FRA / DRG / GRA
Problemet r att ord som Svenska Freningen mste vara inkluderat, och d tillkommer en massa bokstver. Det kortast mjliga skulle vara Svenska Robotfreningen (ett namn som faktiskt r ledigt).
Era sikter?
-
FRA / DRG / GRA
Jag kanske inte har s mycket att sga till om, men jag mste medge att Svenska Robotfreningen lter absolut bst.