-
Stl
Ngon som vet vilket stl som r mest slagsegt, eller vad det nu kallas..??
Funderar p att bygga en del av chassit i stl, men vet inte vilken sort jag ska kpa.
Den hr detaljen behver inte vara speciellt hrd, utan huvudsaken r att den r seg
s den inte spricker om roboten fr en kraftig smll. Frslag??
-
Re: Stl
Fjderstl? Team Silverbullet eller vad de nu hette anvnde sig av det som vapen framtill. Det hller och lyckades med att punktera Rawbots ena hjul :)
Jag vet inte om rostfritt r s mycket segare n vanligt, men jag lgger det som en gissning.
„r det inte bttre med ett starkt chassi, mer n segt? Eftersom chassit mest fr stora smllar vid en kort stund, s borde det segare varianten ge vika snabbare?
-
Jo, det ska vara starkt, men inte ndvndigtvis hrt...
Jag vill ha ett lite mjukare stl fr att det inte ska spricka s ltt..
Vet du handelsnamnet fr ngot bra fjderstl?
-
Eliten i Europa anvnder sig av Hardox. De som har rd anvnder Titan :). Fjderstl r vldigt starkt men samtidigt segt s det r nog en bra produkt men jag vette fasen var man fr tag i det, utom i stora fjdrar p skroten sklart. Ingen aning om det gr att kpa i plattor eller vad det kostar.
Nog lttare d med Hardox. Varje riktig smed i landet br veta vad Hardox stl r fr ngot. Det anvnds till slitytor p skopor och btar m.m. SSAB i Oxelsund r grymt schyssta och brukar stlla upp fr oss Robot Wars killar :). Om inte annat s kan de skert bertta fr dig hur du fr tag i rtt sort Hardox i Ume.