-
Freningstrd
Vi br fortstta med allmnnt snack om freningen p denna trd fr at inte verbelasta robotmtestrden.
Frga 1: Hur mnga kan tnka sig en aktiv roll i kommande robotwarsfrening? (Hur pass tidskrvande och aktiv en aktiv roll r kan vi ju diskutera i framtiden det hr r ju bara fr allmn koll s att sga.)
Frga 2 Hur ligger det till med freningserfarenheter hos folket hr i allmnhet och erfarenheter och kunskap om UPPSTART av freningsverksamhet i synnerhet?
fr mig blir:
Svar 1. Jag vill grna ha en aktiv roll i kommande frening.
Svar 2. Mina erfarenheter: Elevrdsledamot 1r, elevrdsordfrande 1r, Jujutsuinstruktr i ett antal r. Vill inte pst att jag kan s mycket om uppstart av freningar men ska plugga in lite p Thomas Lnk frn robotmte-trden samt leta vidare p ntet nr jag fr tid.
P.S Om det inte framstr som sjlvklart s ppekar jag att ven alla som inte har dirketa erfarenheter fr/br dra sitt str till stacken :).
P.S.S Kanske r bst om ni som skrev i robotmttrden om era erfarenheter skriver i denna trden en gng till fr bttre verblick.
-
Freningstrd
Svar 1: Nej, pallar inte, kan dock tnka mig att hjlpa till i uppstart, s gott det gr (jag r ju inte bosatt i samma nda av landet....).
Svar 2: Startade och var aktiv (ordfrande samt kassr) i en LAN-frening. Var med och skte bidrag och babblade med kommunen osv....
-
Freningstrd
hmmm....
Svar 1: Tyvarr, skulle nog inte kunna, fr lite erfaren, nd har jag varit med i Elevrd i 3 r och elevskyddsombud.
Svar 2: Ls ovan....
-
Freningstrd
1: kan inte det r mycket med skolan fr mig, dessutom r jag nog fr liten fr det:proud: kan nd hjlpa till lite om det behvs.
2:Elevrd:)
Nstan alla hr har varit med i elevrd hr :proud:
-
Freningstrd
Stryk nstan....jag har faktiskt ocks varit i elevrd....dock sket jag i det pga att det inte gick att f fram ngra vettiga sikter nd...
Och, till det viktiga: Man behver absolut ingen erfarenhet....det kommer efterhand. Om jag r rtt p det ska man ha en kassr som r ver 18 (eller var det 16???) fr att underltta kontakten med banken osv. men annars inga krav p lder heller.
-
Freningstrd
When I read all this I think you guys have more experience than you give yourselves credit for. I know clubs where just about no-one has had any experience at all but just jumped in and did it, learning on the fly.
Some of you have been active in schoolclubs or similar activities at school if I read it correctly ?
Just look up the laws governing clubs and organisations in your country and get things done according to those. There must also be an organisation who helps people set up clubs. (We have one in Belgium for instance.)
And you can always ask advice to the other roboteers organisations... were a community after all.
The important thing is getting started, getting organised and do the job.
Sorry I cant write this in Swedish. The online translator I use is not dependable enough but it allows me to read and guess what you write.
-
Freningstrd
Elevrd = Pupils council
If you wanted to know that :)
-
Freningstrd
Thanks. That was one of the words the translation site broke its teeth on. But I guessed it correctly then. *GRIN*
-
Freningstrd
Jag hller med, vi har mer n tillrcklig erfarenhet, och det r inte erfarenheten det bygger p. Erfarenhet hjper oss frmodligen bara att gra lite mindre misstag och jobba lite effektivare.
Det verkar vara s att de flesta av oss har ganska mycket aktiviteter och kanske inte riktigt har tid ver till att vara med och bygga upp och driva en frening.
Jag vdjar dock att ni som sger att ni inte har tid, tnker om lite grand. Vi kan faktiskt ltt utforma vr organisation som en frening som inte r s himla aktiv och tar s mycket tid. Det r ju helt upp till oss, bara vi vill f igng en frening...
Mytcket av det som en frening (enligt min spontana mening) skulle innebra gr vi ju redan, driver hemsidor, arrangerar robotmten och kanske framfrallt hjlper varandra med allt mjligt vad det gller robotbyggande, fr att nmna ngra punkter. En frening skulle dock (fortfarande enligt min spontana mening) innebra att vi har strre mjligheter att stta standarder fr svenskt kamprobotande och med tiden hja standarden p det hela. Samt att vi frmodligen lttare kan f sponsring fr arrangemang och lttare kan locka fram nya robotbyggare.
Mvh
Mrten
P.S lgg en namnrst nu s har vi det verstkat.
-
Freningstrd
kanske tid att ta upp den hr trden igen....
tycker vi borde f igng en frening och kanske skaffa ett eget forum.